L’AJUNTAMENT DE CORNELLÀ APOSTA PER LA DIGITALITACIÓ DE L’ADMINISTRACIÓ LOCAL COM A EINA DE TRANSPARÈNCIA I AGILITAT EN LES GESTIONS AMB LA CIUTADANIA

L’objectiu és afavorir la comunicació i gestió entre el consistori i la ciutadania a través de sistemes telemàtics com ara la web, el portal de seu electrònica i el de pressupostos municipals El disseny ‘responsive’ del nou web www.cornella.cat permet una visualització correcta de la informació del consistori des de qualsevol dispositiu mòbil i tauletes, i facilita l’accessibilitat a persones amb diferents graus de discapacitat visual o motriu

L’Ajuntament de Cornellà ha renovat completament el web municipal www.cornella.cat amb la finalitat de posar a l’abast de la ciutadania una plataforma moderna, funcional, versàtil i intuïtiva, que suposa un salt en la digitalització i la transparència municipal. El nou web inclou la renovació del portal de la seu electrònica municipal perquè la ciutadania pugui fer tràmits amb el consistori de forma més àgil i digitalitzada, així com un web específic dels pressupostos amb la voluntat de fer de la gestió municipal un element clau de transparència i avançar en la relació del consistori amb la ciutadania i en la seva gestió interna.

La renovació de la pàgina web és clarament visible des del punt de vista del disseny i accessibilitat  per tal de fer una plataforma més adaptable a dispositius mòbils i tauletes, pel seu disseny ‘responsive’. Així mateix presenta una nova arquitectura de continguts i un nou sistema de navegació, amb menús fixes més clars i accessibles, adaptats a les noves necessitats i demandes de la ciutadania.

Des del punt de vista tècnic, la renovació de la plataforma tecnològica permet una navegació més ràpida i segura, a més de presentar un sistema d’accessibilitat per a persones amb diferents graus de discapacitat visual o motriu. La intenció és que l’usuari o usuària, amb només un click, pugui accedir de manera ràpida, a la informació que està cercant. A més, la nova web municipal s’ha adaptat a l’actualitat digital i permet compartir continguts a través de les xarxes socials, incloent el Whatshap.

Tràmits telemàtics i Pressupost obert

En aquest nou disseny, el portal de la Seu Elèctrònica s’ha renovat per ampliar la cartera de serveis telemàtics a la ciutadania per a la realització de gestions municipals de forma àgil, reduint al màxim la gestió de forma presencial.

A través d’aquest portal els ciutadans i ciutadanes poden fer tràmits relacionats amb activitats, tresoreria, padró municipal, reserva d’espais a la via pública, certificats de bens, assabentats d’obres o participació en processos de selecció de personal, entre d’altres, de forma telemàtica i segura.

D’altra banda, el portal de Pressupostos municipals posa a la disposició de tothom les dades relatives als seus pressupostos en format obert i al màxim nivell de detall, per poder fer-ne ús més enllà de la consulta. A més, es fa un esforç per apropar els conceptes i la informació pressupostària i financera a la ciutadania, i facilitar l’accés i les eines per fer més intuïtiva la cerca i navegació entre dades comptables del Consistori.

Es tracta d’una eina de pressupost navegable, el “Pressupost Obert”, que permet navegar a diferents nivells del pressupost, i creuar dades. Permetrà també realitzar sèries històriques de dades pressupostàries i financeres, per incloure major detall i poder fer més comparacions. Alhora també s’inclouen quadres i infografies de la informació disponible.

L’eina mostra d’una forma clara com es distribueix el pressupost, d’on venen els ingressos i a què es destinen les despeses, permetent al ciutadà fer-se una idea aproximada sobre on van a parar els seus diners i també permet cercar un beneficiari concret per conèixer quants diners ha pagat l’Ajuntament a aquesta empresa o autònom.

En definitiva, aquest nou impuls cap a la digitalització de l’administració municipal és un pas més en la  voluntat del consistori de fomentar la transparència en la gestió municipal així com afavorir la realització d’un major nombre de tràmits de forma telemàtica per millorar la comunicació entre la ciutadania i el consistori.

 

Cornellà de Llobregat, 6 d’octubre de 2020