Buscar

Una enquesta revela que 9 de cada 10 persones estan satisfetes de viure a Cornellà

15.09.2014

La gestió municipal rep un 6 de nota mitjana.

Fins a un 85% de cornellanencs s'identifiquen positivament amb la ciutat. 

L'aspecte millor valorat de viure aquí és l'oferta de transport i comunicacions, seguit a poca distància de l'ambient, la tranquil·litat i la seva gent. 

Aquestes dades es desprenen de l'enquesta encarregada per l'Ajuntament de Cornellà per a conèixer quines són les principals opinions dels i les cornellanenques sobre la seva ciutat, el seu barri, l’entorn, els equipaments i les activitats que organitza l'Ajuntament, l'acció municipal i altres elements per potenciar i millorar.

El millor aspecte de la ciutat, segons les persones entrevistades, són els mitjans de transport; en segon terme estan els parcs i espais verds i l'ambient general de la ciutat, que està ben comunicada i que és tranquil·la. 

Així mateix, l'enquesta revela que l'atur és, a molta distància, el principal problema de Cornellà, esmentat per un 33% dels enquestats. I, de les seves conseqüències, es deriven les principals demandes dels ciutadans: fomentar polítiques d'ocupació i augmentar les ajudes socials i econòmiques.

El treball realitzat s'inscriu dins dels objectius de dotar de major transparència la gestió de l'administració municipal, facilitar la relació amb la ciutadania i oferir elements d'anàlisi disponibles per a tothom en el marc del programa de Govern Obert

Satisfacció general

El 38,5% dels entrevistats diu que està molt satisfet de viure a Cornellà, que, acompanyats del 51,2% que es consideren satisfets sumen els 9 de cada 10 que tenen una percepció positiva.

Un 8% estaria poc satisfet, i només un 2%, gens satisfet. Fins al 81% també es consideren satisfets o molt satisfets amb la vida que porten i, en general, les sensacions són positives tant en l’evolució com amb el futur de la ciutat.

Valoració de la gestió

Quant al grau de satisfacció dels enquestats amb la gestió municipal, gairebé el 46% la troba bona o molt bona, i un 39% la descriu com a “normal”. A l'hora de puntuar-la, com a nota mitja surt un 6: un 38% posa entre un 5 i 6, i un 35% de 7 a 8. I entre les mesures contra la crisi més valorades, destaca l'impuls de la Botiga Solidària i els plans d'ocupació local.

Bastant o molt identificats

Vostè se sent molt, bastant, poc o gens identificat amb la ciutat de Cornellà? Aquesta pregunta ha rebut una resposta positiva (molt o bastant identificat) del 85,5% dels enquestats. 

En altres punts també es consulta la valoració que fan de l'evolució recent de Cornellà i del seu futur, així com dels atributs de la ciutat: més d'un 55% de persones la troben “moderna” i “amb molta vida”.

El Museu Palau Mercader i L’Auditori, els equipaments més coneguts i utilitzats

El Museu Palau Mercader (visitat en alguna ocasió per gairebé el 70% de la ciutadania) i L’Auditori (amb un 58%) són els equipaments més coneguts i utilitzats. 

Els serveis i equipaments municipals reben en general entre un 7 i un 8 de puntuació. 

L’enquesta també remarca que només un 27% declara conèixer les activitats municipals que organitza l’Ajuntament, encara que totes elles estan molt ben valorades (un 7,4). Sobretot són mencionades per persones de mitjana edat. Hi destaquen les esportives, seguides de les culturals (concerts, exposicions, música i teatre...) i les activitats al riu. Precisament, una altra qüestió plantejada especialment a l’enquesta és l’estat de la riba del riu Llobregat, que rep una nota del 6,7. La meitat de les persones enquestades declara que hi ha anat a fer alguna activitat recentment: passejar, anar en bicicleta, córrer…

Tots els resultats, amb l'enquesta completa, es poden consultar AQUÍ.  

 

Cornellà de Llobregat, 15 de setembre de 2014

Ajuntament de Cornellà de Llobregat
Departament de Premsa i Comunicació
Tlf: 93.377.02.12 / Fax: 93.377.88.00

Tornar

 

© Ajuntament de Cornellà de Llobregat | CIF: P0807200A | Plaça de l'Església, 1 | 08940 Cornellà de Llobregat | Tel.: 933 770 212 | informacio@aj-cornella.cat
2457 visites | Un/una usuari/a conectado/a | carregat en  seg.