Buscar

L’Ajuntament crea un servei per a atendre i prevenir les addiccions tecnològiques

08.10.2014

El servei de Tecnoatenció s’adreça a tota la ciutadania, especialment a adolescents i joves, tant per a prevenir com per a solucionar aquestes patologies.

El servei es desenvolupa en col·laboració amb especialistes en la matèria del Citilab i d’experts en addiccions del CAS Fontsanta. 

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) assenyala que una de cada quatre persones pateix trastorns de conducta relacionats amb les noves tecnologies.

L'Ajuntament de Cornellà ha engegat un servei d'atenció a les problemàtiques derivades de l’ús inadequat de les noves tecnologies, per a oferir assessorament especialitzat a tots els sectors de població i, especialment, a adolescents i joves. La iniciativa neix de la voluntat municipal de donar resposta a una demanda creixent de la societat, ja que segons un estudi de l’Organització Mundial de la Salut (OMS), una de cada quatre persones pateix trastorns de conducta relacionats amb les noves tecnologies. 

El servei, operatiu des de fa aproximadament un mes, es realitza en col·laboració amb el Citilab i els experts en addiccions  del P.A.S. (Prevenció, Assistència i Seguiment), que son els professionals que gestionen el CAS Fontsanta. L'objectiu és prevenir, orientar i tractar els efectes de l'ús inadequat de les noves tecnologies.

El servei actuarà, en una primera fase, la preventiva, amb sessions informatives i tallers específics que impartirà un professional del Citilab. Aquestes sessions aniran adreçades inicialment als centres educatius de la ciutat i, posteriorment, es podran estendre a associacions de mares i pares i altres col•lectius en funció de la demanda.

En cas de detecció d’alguna patologia dual o múltiple es derivarà al CAS Fontsanta perquè com a centre de salut mental i addiccions faci el seguiment i tractament terapèutic adient.  

El CAS Fontsanta dóna servei als municipis de Cornellà, Esplugues, Sant Just Desvern i Sant Joan Despí des que es va crear l’any 1991, i ofereix orientació, informació, formació i assessorament a totes les persones que es troben en una situació de drogodependència. 

Ciberaddiccions i assetjament tecnològic

El servei abordarà aquest tema des de dos àmbits diferents: les dependències i addiccions, i les problemàtiques associades a l'assetjament tecnològic. Així mateix, tindrà diferents modalitats d'intervenció: individual i col·lectiva. 

Aquest projecte està basat en un treball interdisciplinar amb la implicació i el protagonisme de la comunitat, dinamitzant els processos de canvi per al benestar de la persona, el  seu entorn, la família i la comunitat.

Els àmbits d’actuació són:

A) Individual: personalitat, valors personals, aspectes biològics.

B) Familiar: relacions afectives i comunicació.

C) Social: escola, barri, treball, comunitat.

Objectius del servei TECNOATENCIÓ:

Prevenir les situacions de risc derivades de l'ús inadequat de les noves tecnologies.

Afavorir l'ús responsable de les noves tecnologies.

Oferir eines per a poder diferenciar un ús raonable d'un ús arriscat. 

Detectar altres patologies i derivar-les als recursos de la comunitat.

Assessorar les famílies per a evitar conflictes generacionals.

 

Cornellà de Llobregat, 8 d'octubre de 2014

Ajuntament de Cornellà de Llobregat
Departament de Premsa i Comunicació
Tlf: 93.377.02.12 / Fax: 93.377.88.00

Tornar

 

© Ajuntament de Cornellà de Llobregat | CIF: P0807200A | Plaça de l'Església, 1 | 08940 Cornellà de Llobregat | Tel.: 933 770 212 | informacio@aj-cornella.cat
2444 visites | Un/una usuari/a conectado/a | carregat en  seg.