Buscar

Cornellà promou l'educació amb la contractació de 12 professors més dins dels plans locals d'ocupació

02.02.2016

L'Ajuntament ha creat els primers 100 nous llocs de treball temporal per a persones en situació de vulnerabilitat o en situació d'atur de llarga durada, dels 200 previstos al llarg del 2016

Les persones contractades també treballaran com agents cívics, de suport a la brigada en el manteniment de l'espai públic i com a suport administratiu en diferents departaments del consistori

L'Ajuntament de Cornellà ha posat en marxa, a començaments d'any, nous plans locals d'ocupació amb la contractació de 100 persones, per un període de sis mesos. Amb aquesta mesura es pretén millorar i fomentar l'ocupació, així com contribuir a rebaixar la taxa d'atur al municipi, que es situa en un 16%, una xifra encara alta tot i que hagi experimentat una lleugera davallada en els últims mesos.
Una part dels treballadors contractats es destinaran a reforçar l'àmbit educatiu, una de les prioritats del govern municipal, amb l'objectiu de reduir el fracàs escolar i atendre les necessitats de l'alumnat. En total, 28 persones, amb un perfil professional molt concret, realitzaran diferents tasques de suport a projectes educatius municipals. Per una banda, s'han contractat 12 professors per recolzar l'estudi assistit a les escoles i instituts per a aquells alumnes amb dificultats per a fer un seguiment educatiu òptim. Moltes famílies manquen dels ingressos necessaris per pagar classes de reforç o activitats extraescolars als seus fills. Aquest servei, permet que els alumnes millorin el seu rendiment i faciliten la seva integració al conjunt de l'aula. Anteriorment, el consistori ja havia ofert aquest servei educatiu, gràcies al qual es va donar suport acadèmic a més de 500 escolars de la ciutat. A més, per donar suport a l'ensenyament de llengües s'han contractat dos docents per recolzar la comunitat educativa de l'Escola Oficial d'Idiomes.

L'Ajuntament de Cornellà, conscient de les mancances existents en el terreny educatiu, té com a objectiu impulsar polítiques que contribueixin a la millora de l'educació dins del municipi i recolzar l'ensenyament i la comunitat educativa davant les retallades de la Generalitat de Catalunya que és qui en té les competències. Per això, també s'han contractat dos traductors en llengua àrab per donar assistència a processos d'acollida de famílies, cinc persones per donar suport i atenció als serveis administratius dels centres educatius de la ciutat i set més per a dinamitzar i impulsar les biblioteques escolars.


Altres àmbits d'actuació

Els nous plans d'ocupació s'han portat a terme seguint una anàlisi exhaustiva dels diferents perfils professionals de la població en atur al municipi, amb la intenció de beneficiar a tots els sectors i garantir la màxima inserció laboral. Per aquest motiu s'han contractat 10 persones per realitzar les tasques d'agents cívics a prop de centres educatius, per tal de fer tasques d'informació, sensibilització i pedagogia en les sortides de les escoles de la ciutat, dirigint-se principalment a pares i mares.

També, s'han contractat 7 persones que estaven a l'atur, peons de la construcció, manteniment i rehabilitació, per a la realització de tasques de manteniment de l'espai públic, una altra de les prioritats de l'equip de govern. La seva funció se centrarà en la conservació del mobiliari urbà, dels parcs, dels jardins i de l'enllumenat; també realitzaran petites obres de manteniment d'edificis i equipaments públics, com ara col•legis i instal•lacions esportives. La resta dels plans d'ocupació donaran recolzament a diferents projectes de joventut, als serveis d'inserció laboral, així com a la tasca d'informació i captació de dades digitals o de suport administratiu a diferents projectes municipals.


L'Ajuntament té previst contractar temporalment a 200 persones durant 2016, dins del paquet de mesures promogudes pel consistori per dinamitzar el mercat laboral local i garantir la cohesió social de la ciutat. Amb aquest nou pla d'ocupació local es consolida la línia de treball que es va iniciar el 2012, amb el compromís signat en el marc de l'Acord Social contra la Crisi, i que ha permès crear més de 1.000 llocs de treball entre 2012 i 2015, amb una inversió de 6 milions d'euros.

.

 

Cornellà de Llobregat, 2 de febrer de 2016

Ajuntament de Cornellà de Llobregat
Departament de Premsa i Comunicació
Tlf: 93.377.02.12 / Fax: 93.377.88.00

Tornar

© Ajuntament de Cornellà de Llobregat | CIF: P0807200A | Plaça de l'Església, 1 | 08940 Cornellà de Llobregat | Tel.: 933 770 212 | informacio@aj-cornella.cat
992 visites | Un/una usuari/a conectado/a | carregat en  seg.