Buscar

El Jutjat ordena que Endesa restableixi l'electricitat al veí que no vol canviar el comptador mentre no es resolgui el cas

17.04.2018

El Jutjat d'Instrucció número 2 de Cornellà de Llobregat ha prohibit a Endesa Distribución Eléctrica interrompre el subministrament elèctric al veí de Cornellà que no ha volgut substituir el seu comptador per un de telegestionat, mentre no solucionen la controvèrsia que mantenen. D'aquesta manera el jutge accepta la sol•licitud de mesures cautelars urgents que havia demanat el veí afectat el passat 12 d'abril, ja que hi concorren "raons d'urgència, necessitat, i ser útil i pertinent".

Així mateix, s'han reobert a tràmit les diligències prèvies referides al cas, que encara està pendent de resoldre's. Cal recordar que Endesa va tallar la llum el 7 de març al domicili familiar del denunciant, tot i que la instal•lació dels nous comptadors telegestionables no és obligatòria fins al 31 de desembre de 2018; davant d'aquests fets, l'Ajuntament de Cornellà, per la seva banda, també va presentar una denúncia per coaccions contra l'empresa subministradora el passat 26 de març.

El jutjat ha considerat que la mesura adoptada per Endesa suposa "un acte de pressió (...) amb virtualitat suficient perquè, davant de la necessitat de disposar d'un servei essencial per a la subsistència, cedeixi en la seva oposició a què se li instal•li el nou sistema de comptador". Així mateix, raona que hi ha un termini suficient perquè l'empresa subministradora i el veí solucionin la seva controvèrsia sense necessitat de privar aquest últim d'un servei bàsic, ja sigui en l'àmbit civil o contenciós-administratiu.

L'Ajuntament de Cornellà, per la seva banda, ha remarcat que l'empresa, una multinacional que presumeix de compromís social en la seva política informativa, no disposa d'un servei efectiu de mediació que, davant de situacions com les que s'han plantejat, pugui resoldre el conflicte sense necessitat de tallar la llum a una família. L'Ajuntament considera que accions com aquesta no s'han de tornar a repetir, i ha demanat reiteradament a Endesa que busqui altres fórmules d'actuar en el futur, perquè el mal exemple mostrat en aquest cas serveixi de punt d'inflexió per modificar la seva política de relació amb la ciutadania.

 

Cornellà de Llobregat, 17 d'abril de 2018
Ajuntament de Cornellà de Llobregat
Departament de Premsa i Comunicació
Tlf: 93.377.02.12 / Fax: 93.377.88.00

Tornar

© Ajuntament de Cornellà de Llobregat | CIF: P0807200A | Plaça de l'Església, 1 | 08940 Cornellà de Llobregat | Tel.: 933 770 212 | informacio@aj-cornella.cat
181 visites | Un/una usuari/a conectado/a | carregat en  seg.