Buscar
L’Ajuntament impulsa 70 mesures per combatre la COVID-19
L’Ajuntament impulsa 70 mesures per combatre la COVID-19
15/05/2020  Dues de les primeres iniciatives van ser la creació d'una Organització Municipal Excepcional per coordinar i garantir els serveis municipals d'atenció a les persones i un Pla de Xoc dotat amb 3,6 milions d'euros.
 

70 mesures en 60 dies. Des del minut 1 l'Ajuntament de Cornellà va reaccionar per impulsar mesures per fer front a la crisi sanitària provocada per la COVID-19 i adoptar les mesures proposades i derivades del decret d'alarma per part de l'Estat.
Amb una perspectiva totalment transversal, i de dilluns a diumenge, tota la estructura municipal s'ha reorganitzat per donar resposta a les noves necessitats dels ciutadans pel confinament; així com per resoldre situacions de vulnerabilitat social i econòmica, reorganitzant serveis municipals relatius a la preservació de la seguretat i garantint mesures de manteniment i neteja de l'espai públic. En les dues darreres setmanes també s'han establert mesures preventives per garantir la seguretat durant l'inici del període de desescalada.

Durant tot aquest temps s'han mantingut actius tots els serveis municipals de primera necessitat i d'atenció a les persones, tant de manera telemàtica como telefònica, i s'han reorganitzat els serveis atenent a les actuals circumstàncies.
Per fer-ho una de les primeres mesures va ser la creació de l'Oficina Municipal Excepcional i la creació d'un Pla de Xoc econòmic amb 3,6 milions d'euros per fer front a la pandèmia ajudar als col·lectius vulnerables, oferir suport a les empreses i autònoms i cobertura social a la població en general. D'aquesta dotació, 1 milió d'euros ha estat per la creació d'un Fons de Contingència amb l'objectiu de no deixar a cap persona sense assistència o cobertura dels serveis bàsics.

Entre aquestes 70 mesures, el 46% han anat dirigides a atendre als col·lectius més vulnerables amb la creació de targetes moneder per substituir les beques menjador, atendre a persones dependents i gent gran, dones en situació de violència masclista, joves i infants, reorientar els serveis socials i d'atenció a les persones, impulsar mesures econòmiques i preservar la seguretat i el manteniment de l'espai públic per evitar la proliferació i contagi de la COVID-19 entre la població.

Un 28% de les mesures s'han orientat a oferir un servei d'atenció i dinamització de la ciutadania amb propostes culturals, socials, solidàries, esportives o educatives per a les famílies i els diferents col·lectius amb la finalitat de mantenir uns estàndards saludables i d'oci per poder passar el confinament amb una àmplia oferta.

D'altra banda un 13% de les mesures han tingut a veure a la reorientació dels serveis i departaments municipals per adaptar-los i oferir servei a la ciutadania i un altre 13% són mesures impulsades en les darreres dues setmanes per preservar la seguretat i garantir el manteniment i higiene a l'espai públic i equipaments per evitar la propagació de la COVID-19 durant la fase 0 de la desescalada.

Totes aquestes mesures es recullen en una memòria inicial que ofereix les principals línies desenvolupades, accions i recursos econòmics i humans destinats per l'Ajuntament durant aquests dos mesos des del decret de l'Estat d'Alarma.

ACCIONS PER A FER FRONT A LA CRISI SANITÀRIA, SOCIAL I ECONÒMICA PER LA COVID-19  
Pàgina d'informació sobre mesures per la COVID-19    

 

 
© Ajuntament de Cornellà de Llobregat | CIF: P0807200A | Plaça de l'Església, 1 | 08940 Cornellà de Llobregat | Tel.: 933 770 212 | informacio@aj-cornella.cat
40012459 visites | Un/una usuario/a conectado/a | cargado en  seg.