Buscar
Cornellà és una ciutat cívica que progressa i preserva la convivència
Cornellà és una ciutat cívica que progressa i preserva la convivència
25/10/2016  El 90 % dels conflictes de convivència es resolen favorablement a través del Servei de Mediació Transversal
 
Mantenir la ciutat neta té un cost de 4,4 milions d'euros, la recollida d'escombraries, 2,6 milions, mantenir els parcs i jardins 3,3 milions d'euros i preservar el mobiliari urbà prop de 500.000 euros. En total, al voltant de 11 milions d'euros, prop del 14% del pressupost total del consistori per al 2016, es destinen a la millora i neteja de l'espai públic i a mantenir en bon estat els espais comuns. Per generar benestar i preservar la ciutat, a més de la inversió inicial de l'Ajuntament de Cornellà, és imprescindible que tots i totes respectem les normes i les ordenances municipals i adoptar una consciència cívica. Llençar les escombraries en els horaris adequats, retirar els excrements dels gossos dels carrers, fer un bon ús de papereres i mobiliari, etc; són petits gestos que repercuteixen en el bé comú i propi.

La major part dels ciutadans respecten aquestes normatives però per als que tenen actituds incíviques la legislació vigent preveu multes de diferent quantitat que augmenten per als infractors reincidents. La Guàrdia Urbana vetlla pel compliment d'aquestes ordenances.

Sancions per actes incívics

L'Ordenança de Convivència es va actualitzar durant el ple municipal celebrat el 30 d'octubre de 2014, d'una banda, per oferir la possibilitat de substituir les sancions per treballs en benefici de la comunitat i, d'altra banda, endurint algunes sancions, per actuar amb major rotunditat davant actes incívics producte de nous hàbits socials. L'any passat es van registrar 2.413 sancions (que van suposar 302.589 euros) per accions considerades incíviques. Les infraccions més freqüents van ser per consumir begudes alcohòliques a la via pública, portar el gos deslligat i sense identificació censal o alterar l'ordre i embrutar la via pública.

Resolució de conflictes veïnals

Per afavorir un clima de civisme i convivència l'Ajuntament també posa a l'abast dels ciutadans diferents eines d'estabilitat per tal d'equilibrar i trobar les màximes respostes a les demandes socials. La creació i millora de les zones de pipi cans, que es netegen diàriament; l'impuls d'un Servei de Mediació comunitària, la creació de pistes esportives i el programa de "patis oberts", són algunes de les iniciatives acompanyades de campanyes informatives amb el suport dels agents cívics.

Actualment, qualsevol ciutadà o ciutadana de Cornellà que tingui un problema de convivència es pot adreçar al Servei de Mediació Transversal, gestionat per l'Ajuntament de Cornellà per ajudar els ciutadans i ciutadanes a resoldre els seus conflictes de convivència veïnal a través de la mediació. A data 6 setembre 2016 les sol·licituds rebudes han estat 106 i en el 90% dels casos s'ha tancat amb la resolució del conflicte. Prop d'un 60% dels conflictes tenen a veure amb sorolls en les comunitats, per l'ús dels espais comuns o per temes de neteja i higiene.On estem?

Servei de Mediació Transversal
Plaça dels Enamorats, 5
08940 Cornellà de Llobregat
Tel.: 93.377.02.12
Fax: 93.377.82.63
mediaciociutadana@aj-cornella.cat

 

Consulta tota la informació a la web municipal
Llegeix el reportatge complet al Cornellà Informa
 
© Ajuntament de Cornellà de Llobregat | CIF: P0807200A | Plaça de l'Església, 1 | 08940 Cornellà de Llobregat | Tel.: 933 770 212 | informacio@aj-cornella.cat
40621163 visites | Un/una usuario/a conectado/a | cargado en  seg.