Buscar
Cornellà
El Síndic realitza 462 gestions durant 2013, una gran part referides als efectes de la crisi
10/04/2014  
 

L’oficina del Síndic de Greuges de Cornellà va realitzar 462 gestions durant 2013, entre queixes, consultes, iniciatives d’ofici i recomanacions. En el cas de les actuacions del Síndic davant l’Administració municipal, l’augment ha estat del 50%. Així ho reflecteix la Memòria anual, que aquest any té una peculiaritat: recull el treball de l’anterior síndic, Frederic Prieto, fins al 31 de maig i, a partir d’aquesta data, de Joan Barrera Riba, actual Síndic de Greuges de Cornellà i qui signa l’informe.

Barrera ha alertat sobre l’elevat nombre de queixes referides a l’endarreriment en la prestació de la Renda Mínima d’Inserció (RMI) per part de la Generalitat, i adverteix de l’existència d’un altre grup de queixes vinculades a l’habitatge i a la impossibilitat de molts ciutadans de pagar la quota de la hipoteca. El Síndic també reflexiona sobre l’accés a un habitatge digne, la llei de dependència, les beques menjador i l’ús de l’espai públic, entre d’altres assumptes.

Pel que fa a les queixes que ha rebut, gairebé el 33% estan relacionades amb temes de salut, acció social i consum, mentre que el 21% parlen de ciutadania i el 19%, d’espai públic i urbanisme. S’ha de dir que el 31% del total han estat resoltes de manera positiva i només el 8,82% han obtingut un resultat negatiu. De les consultes, 99 en total, prop del 60% eren sobre temes socials, en concret sobre els efectes de la crisi econòmica.

CONSULTA L'INFORME SENCER
Quadríptic resum de l'informe del Síndic de 2013

 
© Ajuntament de Cornellà de Llobregat | CIF: P0807200A | Plaça de l'Església, 1 | 08940 Cornellà de Llobregat | Tel.: 933 770 212 | informacio@aj-cornella.cat
15764495 visites | Un/una usuario/a conectado/a | cargado en  seg.