Lluís Bassat: "es poden tenir idees brillantíssimes que no valen diners"

Lluís Bassat: "es poden tenir idees brillantíssimes que no valen diners"

El publicista Lluís Bassat ha destacat el valor de la creativitat en la segona conferència del Cornellà Creació Fòrum

'La creativitat' ha estat l'eix central del dinar-conferència que avui ha ofert el publicista Lluís Bassat, en la segona jornada del Cornellà-Creació Fòrum. “De vegades la creació costa una mica més que la no creació. Però no val la pena pagar un pel més si tens la seguretat que aquella idea tindrà un èxit apoteòsic?”, ha afirmat Bassat destacant diversos exemples al llarg de la història d’èxits publicitaris, a més de la seva pròpia experiència, per remarcar que, a més “es poden tenir idees brillantíssimes que no valen res, o valen molt pocs diners”.

El publicista ha intervingut a l'Auditori de Cornellà, després d'un dinar amb l'assistència de prop de 200 persones, vinculades als sectors empresarials i comercials de Cornellà i del Baix Llobregat. Ha il·lustrat la seva ponència, incialment centrada en aspectes autobiogràfics, amb imatges publicitàries, cinematogràfiques i del món de l’esport.

Bassat considera que hi ha tres condicions per triomfar amb una idea creativa: fer una cosa de manera diferent, original; fer-ho millor que com es feia fins aquell moment; i finalment, que la teva manera de fer es converteixi en la nova manera de fer les coses, i ha posat com a exemples el saltador d’altura Dick Fosbury, o el cuiner Ferran Adrià.

“Hem d’acostumar-nos a veure la vida creativament”, per tal d’adonar-nos de la manera de fer les coses millor. Bassat també ha destacat que actualment es gasten moltíssims diners en investigació, quan “un estudi pot dir-nos què agrada avui i què agradava ahir, però mai què agradarà demà”. Per això, el fonamental és tenir idees creatives, imaginar, innovar i pensar noves maneres de fer les coses.

El museu Guggenheim, la Torre Agbar, la Pedrera de Gaudí, els xamfrans de Cerdà, han estat citats per Bassat com a idees creatives que han suposat un valor afegit, independentment de la inversió necessària per fer-los realitat.

El publicista ha acabat relatant la seva experiència amb les cerimònies dels Jocs Olímpics de Barcelona, “l’encàrrec més difícil de la meva vida”, plantejat com un gran anunci de la ciutat arreu del món “de tres hores i mitja de durada, i gratis a totes les televisions”.

La plataforma Cornellà Creació-Fòrum és un projecte innovador que promou l’Ajuntament de Cornellà i que es fonamenta en el diàleg i el debat sobre els nous paradigmes econòmics, amb l’objectiu d’avançar propostes que reactivin el sector econòmic. El projecte compta amb el recolzament d'importants empreses vinculades a la ciutat, com Aigües de Barcelona que és el patrocinador principal, o La Caixa, que n'és copatrocinadora.

El programa està format per sis dinars-conferència amb destacades figures vinculades a diferents sectors econòmics. El directiu de Google Bernardo Hernández va ser el primer ponent, i per a la segona cita ha estat el destacat publicita Lluís Bassat, guardonat amb més de 400 premis nacionals i internacionals i entre els molts reconeixements destacar per exemple votat com el millor publicitari espanyol del segle XX segons l’enquesta de la revista ‘El Publicista’ o nomenat el millor gestor de la publicitat espanyola del segle XX per la revista ‘Anuncios’.

Michel Camdessus i el premi Nobel Joseph Stiglitz, propers convidats

Cornellà Creació Fòrum continuarà amb una cita mensual fins el proper mes de juny. El proper convidat serà l'exdirector gerent i president del Directori Executiu del Fons Monetari Internacional, Michel Camdessus, el 12 de març i també a l'Auditori. El Parc Esportiu Llobregat és el lloc on se celebrarà la quarta trobada el 16 d’abril amb la presència del destacat economista, professor i Premi Nobel d’Economia 2001, Joseph Stiglitz. Isabel Aguilera i Ferran Soriano seran els convidats dels mesos de maig i juny.

Cornellà de Llobregat, 19 de febrer de 2010

Ajuntament de Cornellà de Llobregat
Departament de Premsa i Comunicació
Tlf: 93.377.02.12 / Fax: 93.377.88.00

 

Tornar