Cada dia al teu costat, sense horaris

L'Ajuntament de Cornellà de Llobregat ha emprès un seguit de mesures després del decret d'estat d'alarma encaminades en dues línies principals: per una banda garantir la continuïtat dels serveis bàsics municipals tot i les imprescindibles restriccions que hi ha establertes, i per l'altre establir els mitjans per atendre les situacions de persones i famílies amb major vulnerabilitat.

Per exemple, ja durant els primers dies el consistori va crear una nova Organització Municipal Excepcional encarregada d'atendre al màxim les situacions personals i col·lectives de major vulnerabilitat que poden veure agreujada la seva situació per l'alerta sanitària i les limitacions que imposa. Així mateix, s'han posat en marxa una sèrie de mesures detallades en un Pla de Xoc Econòmic que inclou mesures fiscals i de protecció social.

Cada dia al teu costat, sense horaris. Per a nosaltres cada dia és dilluns

Entre el personal de l'Ajuntament que ha de continuar treballant aquests dies cal destacar la Guàrdia Urbana, que està les 24 hores responent urgències per atendre la població, i treballant en coordinació amb la resta d'equips i serveis d'emergència.

A més, és l'encarregada de vetllar pel compliment de les mesures de confinament; en aquest període, fins al 26 de març a la ciutat s'han imposat 447 sancions per aquest motiu, entre la policia local (297) i els Mossos d'Esquadra (150).

La neteja de la ciutat i la recollida d'escombraries continua activa, després d'una reestructuració del servei i la necessitat de donar àmplia cobertura en espais d'alta incidència com ara els punts de contenidors, o zones d'especial sensibilitat. Els recursos humans i tècnics s'han reorganitzat per oferir una millor resposta a les necessitats actuals de la ciutat.

Hi ha també un equip de personal de l'Ajuntament que, trobant-se dins de les mesures de confinament domiciliari, s'encarreguen de trucar cada dia a persones grans de la ciutat que viuen soles per saber com es troben, i si necessiten res. Així mateix, s'ha posat en marxa una campanya per reunir voluntaris, que ja són més de 100, que s'encarreguen de fer arribar a aquest col·lectiu aliments i medicines en cas que les necessitin.

S'està atenent a unes 5.000 persones grans mitjançant l'atenció telefònica i la xarxa de voluntaris, en col·laboració amb Creu Roja de Cornellà. Qui es trobi en aquesta situació (persones grans que viuen soles i no tinguin xarxa familiar propera), poden trucar a la Guàrdia Urbana i allà els derivaran a la centraleta d'atenció telefònica per incorporar-la al seguiment diari.

D'aquesta manera, l'Ajuntament de Cornellà remarca a través de les seves xarxes que cada dia és dilluns, perquè en tot moment ha mantingut la seva activitat per fer front als requeriments bàsics de la població durant l'estat d'alarma.