Gairebé 1.700 incidències gestionades per A Prop Teu durant 2019

L’any 2019 la plataforma ‘A Prop Teu’ va rebre un total de 1.696 incidències, amb un augment del 6,7% respecte l’any anterior. Es tracta de col·laboracions directes de la ciutadania perquè l'Ajuntament de Cornellà pugui actuar amb rapidesa en la reparació o millora de l'espai públic -la majoria-, o per solucionar qualsevol incidència relacionada amb la seguretat, la salubritat o la convivència.

És més, gràcies a la interacció amb la ciutadania, durant l’any passat es van dur a terme 505 microactuacions, 473 d’elles relacionades amb temes diversos d’Espai Públic i la resta associades a la Guàrdia Urbana, principalment temes relacionats amb la seguretat vial.

L’augment de l’ús de la plataforma és sostingut des de la seva posada en marxa, l’any 2013: en aquest període ja s’han gestionat 8.564 incidències. ‘A Prop Teu’ facilita el contacte amb l’Ajuntament a través de les xarxes socials o dels formularis de la web, que són més específics. És un canal directe de comunicació amb la ciutadania que fomenta la seva participació en el codisseny de l’espai públic.

Actuacions per àrees i per via d’entrada

Respecte a les incidències registrades l’any 2019, un 62% del total estàn vinculades a l’àrea d’Espai Públic i Manteniment (1.050 incidències), mentre que un 21% corresponen a Guàrdia Urbana i Convivència (364 casos), i un 8% (141 expedients), a Salut Pública. La resta corresponen a Medi Ambient, obra pública i privada, o qüestiones més genèriques.

La majoria d’incidències (un 84%) es comuniquen via web, amb un formulari que permet geolocalitzar el punt on cal actuar, i la resta per xarxes socials, especialment Twitter.