Un centenar d’etiquetes gegants informaran del cost dels béns públics a la ciutat

Per cinquè any consecutiu l'Ajuntament de Cornellà ha engegat la campanya informativa sobre el cost dels serveis i equipaments públics. Seguint la línia de transparència en la gestió municipal i amb la voluntat de conscienciar a la ciutadania, s'ha fet públic el balanç de costos d'aquests béns bàsics, per explicar quant paguem per ells i quant costa mantenir-los.

En aquest sentit, al pressupost de 2016 es contemplen 23.536.925 euros, el 30,84% del total, per assumir les despeses en matèria d'espai públic (conservació i manteniment del mobiliari urbà, centres educatius, equipaments esportius, zones verdes, etc). D'aquesta manera es pretén fer més visible quant ens costa entre tots mantenir en bon estat els béns dels quals gaudim a la nostra ciutat i, al mateix temps, fer un exercici de reflexió per promoure un ús cívic i responsable dels mateixos.


Informació i conscienciació
Unes 54 etiquetes de color vermell s'estan col•locant a l'entrada de diferents equipaments públics informant del cost del seu manteniment i, desglossat, a qui correspon el seu finançament. Per exemple, es pot saber quant costa la gestió de les biblioteques, els centres cívics, els espais familiars, les escoles bressol, l'escola municipal de música "Roser Cabanas", la ludoteca, el Parc Esportiu Llobregat, el Complex Aquàtic Can Mercader i camps de futbol, entre d'altres.

També es poden veure una cinquantena d'etiquetes en places i parcs que informen sobre el cost dels principals serveis municipals. Per mantenir neta la ciutat, escombrar i baldejar els carrers i places, buidar papereres, retirar residus de les voreres, eliminar taques i grafits, entre altres tasques, l'Ajuntament destina 4.485.000€ de la partida pressupostària del 2016, tal com il•lustren les etiquetes de color taronja. En color verd es detalla quant costa mantenir els parcs i jardins (3.378.447€); la recollida d'escombraries són les etiquetes grogues (2.678.045€) i el cost del manteniment i la reparació del mobiliari urbà s'indica amb una etiqueta de color blau (678.045€): en total, més d'onze milions d'euros.

La campanya pretén conscienciar a tothom que aconseguir uns estàndards adequats de neteja i qualitat requereix importants esforços, tant econòmics, com tècnics i humans; a més de ser imprescindible la responsabilitat i el civisme dels ciutadans i ciutadanes.

Llegir la nota de premsa completa