La circulació ferroviària entre l'Hospitalet i Sants queda interrompuda del 4 al 27 d'agost

Descarrega tota la informació de les obres i els serveis alternatius

Entre el 4 i el 27 d’agost quedarà interrompuda la circulació ferroviària als trams L’Hospitalet de Llobregat – Barcelona Sants i Bellvitge per la cobertura de les vies de l’accés ferroviari a Sants i la urbanització de la seva part superior i entorns. Això afectarà els usuaris de Cornellà que es desplacen en tren a Barcelona o a altres ciutats. Per tal motiu, se'ls recomana que utilitzin la L5 des de Cornellà Centre fins a Sants o els FGC, fins a Bellvitge o Plaça Espanya. Un cop allà poden enllaçar de nou amb l’L3 fins a Sants. 

D'altra banda, si es va des de l'Hospitalet de Llobregat es pot agafar l'L1.

Paral·lelament, la Guàrdia Urbana de Barcelona posarà en marxa un dispositiu per garantir la mobilitat a l’entorn de la estació de Sants, on s’habilitarà un servei llançadora amb autobús cada 15 minuts que enllaçarà Sants amb l’Aeroport.

A més, Renfe ha establert nous horaris i una reconfiguració dels serveis de Rodalies de Catalunya que pretén facilitar la connexió de Barcelona amb la resta de l’àrea metropolitana.

Quina obra s'està realitzant?

L’Ajuntament de Barcelona executa per fases la cobertura de les vies de l’accés ferroviari a Sants i la urbanització de la seva part superior i entorn. Una de les principals millores que suposarà aquesta actuació és la creació d’una nova rambla enjardinada d’uns 700 metres de longitud que millorarà la difícil connexió en ambdós costats de les vies. Així, la zona comptarà amb més espais peatonals i zones verdes, nous paviments, passos inferiors, escales mecàniques, rampes, ascensors i una notable millora en l’accessibilitat general.

Aquest estiu s’executen els treballs més complexes d’aquesta fase. Es realitzen durants aquestes setmanes per la disminució del volum de passatges i per tal d'evitar al màxim les molèsties. En concret, entre el 4 i el 27 d’agost es farà el desmuntatge de la catenària flexible, la col∙locació de bigues de coberta (més de 100) i de lloses prefabricades i el muntatge de catenària rígida. La substitució de la catenària flexible per la catenària rígida és una actuació que contribuirà a reduir les incidències ferroviàries.