Escoles de Cornellà arriben a la fase final dels projectes educatius co-dissenyats amb el Citilab

Sis escoles de Cornellà han participat aquest curs en el projecte EduLab per introduir l'ensenyament de la programació i la robòtica a l'Educació Primària. Les escoles Anselm Clavé, Martinet i Mediterrània són tres dels centres educatius que ja han completat totes les sessions i han acabat els seus projectes, ara hauran d'aplicar els coneixements apresos treballant de manera autònoma durant la resta del curs.

En col·laboració amb l'equip de Citilab, els escolars han creat des de zero aplicacions, jocs o dispositius fent ús de diversos entorns de programació visual per blocs, com Scratch, microBlocks o Snap!. Cada projecte ha fet possible que l'alumnat aprengui programació, robòtica, electrònica i tecnologia i, alhora, assoleixi els continguts curriculars de les diverses assignatures o de matèria adaptada a les necessitats educatives de cada centre.

Un exemple dels projectes educatius que s'han completat durant la segona setmana de març, ha estat un enginy que indica el nivell sonor que hi ha l'aula realitzat per l'alumnat de 4t de l'Escola Martinet. Aquesta eina és una petita caixa de cartró decorada que conté una placa ED1 i un micròfon. A través de la programació feta per l'alumnat amb MicroBlocks, la placa mostra tres expressions facials en funció del soroll que detecta el sensor del micròfon. Si el volum de la classe és l'adequat, la placa regala un somriure, quan aquest comença a pujar, la placa mostra una cara més seriosa. Finalment, si l'enginy detecta massa soroll, la placa dibuixa una cara trista. 

A més, l'alumnat de 5è de l'Escola Martinet també ha completat el projecte ‘PassaParaula' amb Snap!. Pel que fa a l'alumnat de 5è de l'Escola Anselm Clavé ha creat un viatge espacial virtual amb Scratch per conèixer les característiques de cada planeta del Sistema Solar. Les classes de 4t també han conclòs el seu projecte sobre la formació de la Terra: un joc de cartes virtual dissenyat amb Scratch que permet que nens i nenes ordenin cronològicament les etapes de l'evolució de la Terra. L'alumnat de 3r de l'Escola Mediterrània han creat un joc amb Snap! per millorar i aprendre a multiplicar. Finalment, la classe de 5è ha dissenyat un recurs didàctic amb Snap! per ajudar a millorar la velocitat lectora de l'alumnat de cicle inicial.

Un cop acabats tots els projectes amb l'equip del Citilab, Edulab preveu la continuació de l'ús de la programació i la robòtica per part de l'escola però de manera autònoma.

Més informació a Citilab