L'Ajuntament de Cornellà destina 630.000 euros per a donar suport al comerç de proximitat

L'Ajuntament de Cornellà ha posat en marxa un Pla municipal per a garantir la protecció social de les persones dotat inicialment amb 2.777.500 euros, i que està inclòs al paquet de mesures socials, fiscals i de mobilitat posat en marxa per a afrontar els efectes de la Covid-19 a la ciutat. El Pla es divideix en dos grans blocs: un, amb mesures concretes destinades a les persones més vulnerables i desfavorides que disposen de menys recursos per a fer front a la situació que estem patint; i un altre, amb propostes per a promocionar i ajudar el comerç de proximitat.

El bloc destinat a les PIMES i comerços cornellanencs disposa de 630.000 euros i inclou, entre d'altres, la comercialització d'un 'bonus compra a casa' per donar suport al comerç de proximitat (programa dotat amb 300.000 euros), un fons per a ajudar a complementar despeses extraordinàries realitzades pel comerç de proximitat per afrontar la pandèmia (dotat amb 240.000 euros), i la creació d'una plataforma 'market-place' i d'un servei de logística, per impulsar el comerç local en la seva orientació a la compra online i al servei a domicili (dotat amb 90.000 euros). També es reforcen programes existents com la Quota 0, el pla d'ocupació 6+6, o els programes d'assessorament energètic.

Més propostes adreçades als negocis locals

En aquests moments, a més, l'Ajuntament juntament amb l'empresa Ecoserveis, ha posat en marxa un servei de suport i d'assessorament a petites i mitjanes empreses i comerços de la localitat com a mesura de suport en la recuperació de la crisi per la Covid-19. L'objectiu principal d'aquesta iniciativa és ajudar a reduir els costos fixos dels subministraments d'aquest tipus d'empreses, de menys de 10 treballadors, que al llarg del confinament i de la desescalada han vist variar les seves despeses en llum, gas o aigua. A través del servei, se'ls informarà de les mesures excepcionals, aprovades pel Govern durant l'estat d'alarma relacionades amb subministres bàsics.

Aquest assessorament estarà actiu fins el 20 de juliol i les persones que estiguin interessades a beneficiar-se de la iniciativa, poden enviar un mail a l'adreça electrònica PIMESCOVID19@ecoserveis.net o trucar al telèfon 93 459 00 22.

Agraïment al petit comerç de Cornellà pel seu esforç durant la crisi

L'Ajuntament de Cornellà ha publicat un vídeo d'agraïment al sector comercial de la ciutat per l'esforç que ha hagut de fer durant la crisi del COVID-19, una part fent un sobre esforç en horaris i nous serveis adaptant-se a la situació, i uns altres perquè han estat obligats a tancar durant setmanes o mesos i ara, l'avenç de la desescalada els permet tornar a obrir la persiana.

El vídeo també vol subratllar que, per aquesta mateixa raó, més que mai, és l'hora de comprar a casa. El comerç de Cornellà necessita el nostre suport per sortir endavant, i continuar donant vida als carrers, als barris, al teixit urbà i social de la ciutat.