L'Ajuntament de Cornellà posa en marxa la nova Oficina Virtual d'Atenció al Ciutadà

Cornellà serà el primer municipi de Catalunya, i també d'Espanya, a disposar d'aquest servei amb seguretat i validesa legal gràcies a tecnologies com ara blockchain.

L'Ajuntament de Cornellà de Llobregat ha posat en funcionament la seva nova Oficina Virtual d'Atenció al Ciutadà amb l'objectiu de reforçar l'atenció ciutadana i facilitar l'accés dels veïns als tràmits administratius. Amb aquest servei, la ciutadania del municipi podrà realitzar gestions amb l'Ajuntament telemàticament de forma fàcil, garantint la seguretat i la validesa legal completa, sense haver de desplaçar-se físicament fins a les dependències municipals.

L'Oficina compta amb un canal d'atenció amb un sistema de videotrucada. A través d'aquest nou servei es podran realitzar tràmits com a altes per naixement al padró d'habitants, la comunicació d'obres excloses de llicència, l'autorització de domiciliacions bancàries, o la sol·licitud d'informes d'estrangeria, més d'altres que s'hi afegiran properament. Les persones interessades podran concertar cita prèvia per a la videotrucada a través de la pàgina https://citaprevia.cornella.cat

L'accés al servei, que des d'aquesta mateixa setmana ja està operatiu, es podrà realitzar des de qualsevol dispositiu amb connexió a Internet, ja sigui ordinador, telèfon o tauleta dotats de càmera i micròfon, sense necessitat d'instal·lar cap aplicació, i serà atès pel personal de l'Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament.

 

Funcionament del servei

Des de la pàgina de CITA PRÈVIA hem de seleccionar l'opció Atenció per videotrucada. Així accedirem a la pàgina d'inici del sistema de gestió de cites prèvies, on hem de fer clic a "Sol·licitar Cita Prèvia".

S'obrirà una pàgina amb el calendari de l’OVAC i podrem sol·licitar una de les hores disponibles. En un principi, aquest servei estarà disponible dimarts i dijous durant el matí.

A la mateixa pàgina haurem d'omplir les nostres dades personals. És molt important introduir correctament el telèfon mòbil per poder realitzar la signatura dels documents.

També a la mateixa pàgina podem determinar el tràmit que volem realitzar. Per ara, mitjançant aquest servei es podran realitzar aquests quatre tràmits:

  • Alta al padró municipal d’habitants (per naixement)
  • Autorització de domiciliació bancària
  • Comunicació d’obres excloses de llicència urbanística municipal (assabentat, únicament habitatges)
  • Sol·licitud d’informe d’estrangeria

Un cop sol·licitada la cita, rebrem un correu electrònic amb la confirmació del dia i hora per a la cita. El correu inclou un botó amb la indicació “Gestió de cites”, on hem de pujar els documents requerits per fer el tràmit el dia seleccionat.

Finalment, el dia de la cita ens haurem de connectar amb l'OAC per videotrucada a través de l'enllaç que trobarem al mateix correu electrònic.

>  >  > 


 

Tecnologia aportada per Telefónica España

Telefónica España ha comptat amb Councilbox, empresa participada per Wayra, que ha posat a disposició la seva plataforma al núvol dotat de noves tecnologies que permeten obtenir evidències de principi a fi de cada cita telemàtica, compartir documents de forma segura, signar documents per diferents mitjans certificats, generar actes resum de cada tràmit realitzat i, a més, compta amb un canal de vídeo amb seguretat que obté proves de cada reunió.

D'aquesta manera, es pot fer un seguiment del flux dels tràmits de manera que es tracta d'un procés guiat, cosa que en facilita l'ús per part del funcionari i del ciutadà. Així mateix, gràcies a la generació d'evidències electròniques i la seva custòdia amb tecnologia blockchain, aporta la seguretat jurídica requerida pels tràmits oficials.