La Comissió “Cornellà Educadora i Inclusiva” de l’ASUECO, intensifica la seva activitat per tal recollir propostes dels seus integrants i avançar en la consecució dels seus objectius

Noticia-ASUECO-8-de-juny.JPGEl passat 8 de juny, les persones que integren la Comissió que afronta els reptes de l’àmbit educatiu i els d’inclusió social, es retrobaren per compartir un seguit de proposicions sorgides dels seus col·lectius i entitats.

Així, des de la comunitat educativa (escoles de primària, centres de secundàries, fundacions formatives, AMPES i esplais) es plantejaren una bateria diniciatives, la majoria d’elles orientades a afavorir la incorporació laboral dels estudiants, a combatre el fracàs i l’abandonament escolar o reduir la bretxa tecnològica i d’aprenentatge. Tanmateix, i atenent a la situació que els efectes de la pandèmia ha provocat, també es posaren en comú alternatives encaminades a brindar iniciatives per donar suport emocional i teràpies de salut mental per als més joves.

Pel que fa a l’esfera inclusiva es posà l’accent a les eines i recursos que ja es disposen per prevenir, detectar i eradicar el sexisme i la violència masclista, fent-ne seguiment i acompanyant a les persones víctimes d’aquestes lacres socials. Igualment es feu una crida per incrementar amb més accions aquelles que actualment ja existeixen incloses en les polítiques d’igualtat dins la perspectiva de gènere.