Treballar a Cornellà

Funcionem amb una visió integral del món laboral, actuant tant des del vessant de la inserció com de la formació amb la finalitat de donar resposta a les diferents demandes i realitats del mercat.

Si ets a l’atur i busques feina, el primer que has de fer és adreçar-te al departament de Polítiques d’Ocupació situat en el parc de Can Mercader. Allí t’atendran i t’assessoraran en tot moment. Podràs accedir a la Borsa de Treball, un servei d’intermediació entre l’oferta i la demanda dels llocs de feina, i al Club de la Feina, espai ubicat en el mateix departament on podràs obtenir tots els recursos per trobar ofertes de treball, a part de comptar amb el suport dels tècnics d’ocupació.

A més, al departament disposaràs del recolzament, l’assessorament i l’orientació del tècnics municipals i podràs participar tant en sessions individuals com en grup de recerca de feina.

Departament de Politiques d'Ocupació

Parc de Can Mercader - Carretera de l'Hospitalet s/núm.
08940 Cornellà de Llobregat
Tel. 93 474 33 99
ocupacio@aj-cornella.cat

Si vius a Sant Ildefons, disposem del projecte Treball als Barris, el servei d’ocupació situat al teu mateix barri.

Centre Cívic de Sant Ildefons

carrer Gerdera s/núm.
08940 Cornellà de Llobregat
Tel. 93 375 63 29
De dilluns a divendres de 8.30 a 14.30 hores
ocupacio@aj-cornella.cat

Actualment, l’Ajuntament de Cornellà disposa de plans d’ocupació municipals per combatre la crisi econòmica i afavorir la reinserció laboral de persones amb dificultats socieconòmiques.

Per a poder accedir-hi s’ha de complir uns requisits i presentar una sol·licitud amb tota la documentació requerida.

Més informació sobre els Plans d'Ocupació municipals

Al departament de Polítiques d’Ocupació t’acompanyem en tot el procés de buscar feina i et donem suport emocional perquè no et desanimis amb el nostre projecte Coratge a Canviar. Et fem un seguiment emocional i professional, amb sessions individuals i suport psicològic i seguiment online. Estem al teu costat.

Departament Politiques Ocupació

Parc de Can Mercader - Carretera de l'Hospitalet s/núm.
08940 Cornellà de Llobregat
Tel. 93 474 33 99
ocupacio@aj-cornella.cat

A la ciutat disposem de diferents recursos per seguir formant-te independentment de l’edat, com són el Centre de Formació d'Adults, l’Escola Oficial d’Idiomes (EOI) i la Universitat de la Gent Gran - Universitat Nacional d'Educació a Distància (UNED).

A més, el departament de Polítiques d’Ocupació ofereix formació ocupacional per a persones aturades. Omple aquesta fitxa i posa-t'hi en contacte:

Departament Politiques Ocupació

Parc de Can Mercader - Carretera de l'Hospitalet s/núm.
08940 Cornellà de Llobregat
Tel. 93 474 33 99
ocupacio@aj-cornella.cat

També pots recórrer al Citilab, que imparteix regularment cursos altament especialitzats vinculats a àmbits relacionats amb les noves tecnologies de la informació i la comunicació.

I en darrer lloc tingues en compte que el Centre d’Empreses del Baix Llobregat també organitza cursos, tallers i seminaris per a emprenedors, que també et poden servir si vols millorar el teu currículum

Arxius Adjunts

Si ets jove, el millor és que t’adrecis al Departament de Joventut que compta amb el servei de Referents d’Ocupació Juvenil (ROJ) per orientar-te en la teva recerca de feina, a més de guiar-te en la creació i revisió del currículum, primeres entrevistes, i molt més.

 

Servei Referents d’Ocupació Juvenil (ROJ)

carrer Mossèn Andreu, 17
08940 Cornellà de Llobregat
Telf: 93.377.02.12 (Ext 1072) / Whatsapp: 669989501
rojcornella@aj-cornella.cat

Per a informació sobre altres projectes i programes, com Joves en Pràctiques o Singulars, posa’t en contacte amb nosaltres.

Et podem ajudar. El servei Referents d’Ocupació Juvenil (ROJ) del Departament de Joventut, adreçat a joves d’entre 16 i 29 anys, et pot oferir una sessió d’atenció personalitzada per ajudar-te i orientar-te en les formacions que més et motivin i que et puguin ajudar a trobar una feina estable.

Contacta amb nosaltres i t’ajudarem en el teu procés!

 

Servei Referents d’Ocupació Juvenil (ROJ)

carrer Mossèn Andreu, 17
08940 Cornellà de Llobregat
Telf: 93.377.02.12 (Ext 1072) / Whatsapp: 669989501
rojcornella@aj-cornella.cat

L’Ajuntament publica a la web municipal les diferents ofertes laborals disponibles a l’administració, cadascuna d’ella té uns requisits concrets.

Per estar informat i inscriure’t als processos de selecció de personal pots consultar aquesta pàgina.

Oferim assessorament i serveis tant per a empreses com per a particulars que vulguin obrir un negoci.

Si vols iniciar una activitat empresarial per compte propi i necessites informació i assessorament, has d’adreçar-te al Centre d’Empreses Baix Llobregat. Ofereix regularment un curs especialitzat per a nous emprenedors, i a més et poden ajudar a elaborar el teu propi pla de viabilitat, a aconseguir fonts de finançament i oferir-te assessorament legal.

Compta amb un equip de professional que t’ajudaran en tot el procés i intentaran resoldre els dubtes que et vagin sortint.

Centre d’Empreses Baix Llobregat

C. Tirso de Molina núm. 36 
Tel. 93 474 80 42
https://www.centredempresesprocornella.cat/

Si ets emprenedor o emprenedora i vols ubicar-te en un espai fix, Cornellà disposa de dos vivers d’empreses, un ubicat dins del Centre d’Empreses Baix Llobregat (al carrer Tirso de Molina, al barri d’Almeda) i l’altre és el Viver d’Empreses Procornellà, (al carrer Joan Fernández, al barri del Pedró).

En aquests dos espais hi trobaràs zona de co-working i despatxos propis. Trobaràs més informació en aquest link:

https://www.centredempresesprocornella.cat/lloguer-d-espais/

Per altra banda si el teu projecte és de base tecnològica o digital, al Citilab disposem del Labworking, un espai obert de 200 mestres quadrats amb wi-fi, connexió a Internet, impressora, telèfon, sala de reunions i zona de descans on pots disposar d’una taula i cadira per començar la teva activitat.

Citilab Cornellà

Pl. Can Suris s/n
08940 Cornellà de Llobregat
Tel. 93 551 06 60

Sí, el Centre d’Empreses Baix Llobregat també disposa de naus industrials perquè puguis començar a desenvolupar la teva activitat empresarial.

Consulta tota la informació al següent link: 

https://www.centredempresesprocornella.cat/lloguer-d-espais/

L’Ajuntament de Cornellà disposa de diferents ajuts i subvencions adreçades als emprenedors i emprenedores de la nostra ciutat, com són la Quota Zero i el projecte 6+6.

La Quota Zero et permetrà desenvolupar tots els tràmits administratius municipals per a la constitució del teu negoci de manera totalment gratuïta. No hauràs de pagar cap taxa municipal a l’Ajuntament de Cornellà relacionada amb la constitució o amb el funcionament de la teva empresa, com ara l’IBI, construccions, instal·lacions i obres i el de vehicles de tracció mecànica, així com les taxes de la recollida de residus comercials, la d’ocupació de terrenys d’ús públic o la de serveis urbanístics, entre d’altres.

El projecte Ocupa’m (6+6) està adreçat a incentivar la contractació de persones de Cornellà en situació d'atur per un mínim de 12 mesos. L’Ajuntament de Cornellà s’encarrega de pagar els sis primers mesos, amb el compromís de l’empresa de mantenir aquest contracte durant un mínim de sis mesos més.

Per acollir-t'hi has de sol·licitar una subvenció en el termini establert, que s'obre anualment. Consulta la pàgina de Subvencions.

Si vols constituir una empresa vinculada als sectors emergents, el Centre d’Empreses Baix Llobregat conjuntament amb la Fundación Telefónica, disposa d’un programa d’acceleració d’startups de base digital i/o tecnològica. Aquest projecte disposa de subvencions i d’assessorament dels professionals del centre de negocis.

Trobaràs més informació a través d’aquest link:

https://cornella.openfuture.org/

Si has decidit obrir un negoci, el primer que has de saber és que el tràmit és gratuït, i que necessitaràs presentar la següent documentació a l’Ajuntament (pots accedir al tràmit corresponent clicant a sobre de cadascun):

A la instància que presentis hauràs d'adjuntar també la següent documentació: fotocòpies del NIF del titular, de l’escriptura de constitució del negoci en cas que sigui una societat, dels poders de representació i del contracte de lloguer o de compra del local. Tota aquesta documentació haurà d’estar signada pel titular i pel tècnic responsable.

Tot plegat ho pots presentar presencialment al Registre General d’Entrada de l'Ajuntament de Cornellà, per correu ordinari (a l’adreça Plaça de l’Església 1, 08940 Cornellà de Llobregat), o telemàticament, a través d’aquest link: https://seuelectronica.cornella.cat

Oferim assessorament i serveis de prospecció, orientació i atenció a les empreses en relació a necessitats i demandes que tinguin a nivell de formació, selecció de recursos humans, personal en pràctiques, finançament, etc.

Si has decidit obrir un negoci, el primer que has de saber és que el tràmit és gratuït, i que necessitaràs presentar la següent documentació a l’Ajuntament (pots accedir al tràmit corresponent clicant a sobre de cadascun):

A la instància que presentis hauràs d'adjuntar també la següent documentació: fotocòpies del NIF del titular, de l’escriptura de constitució del negoci en cas que sigui una societat, dels poders de representació i del contracte de lloguer o de compra del local. Tota aquesta documentació haurà d’estar signada pel titular i pel tècnic responsable.

Tot plegat ho pots presentar presencialment al Registre General d’Entrada de l'Ajuntament de Cornellà, per correu ordinari (a l’adreça Plaça de l’Església 1, 08940 Cornellà de Llobregat), o telemàticament, a través d’aquest link: https://seuelectronica.cornella.cat

Si vols fer obres al teu negoci, aquestes poden ser de dos tipus: obres menors o obres majors.

En el cas de tractar-se d’obres menors, sense efectes sobre les persones o sobre el medi ambient, el procés és el següent: cal informar a l’Ajuntament de la intenció d’iniciar aquestes reformes. Si el Consistori dóna el vist-i-plau o no es pronuncia transcorregut un mes, les obres poden començar.

La documentació, les taxes i les instàncies que s’han de presentar, les trobaràs en aquest link: http://tramits.cornella.cat/Fitxa.aspx?codiTramit=26004

Si les obres que faràs en el teu negoci són obres majors i tenen efectes sobre les persones o sobre el medi ambient, hauràs de demanar un estudi tècnic sobre aquest impacte a través d’aquest link: http://tramits.cornella.cat/Fitxa.aspx?codiTramit=26003. L’autorització d’aquest informe et permetrà iniciar el desenvolupament de les reformes del teu establiment.

Tota aquesta documentació la pots lliurar presencialment en el Registre General d’Entrada de l’Ajuntament de Cornellà, o per correu ordinari (a l’adreça Plaça de l’Església, 1 - 08940 Cornellà de Llobregat), o telemàticament, mitjançant instància una genèrica (requereix tenir certificat digital).

 

Si vols posar taules i cadires a l’espai públic i ets titular d’un bar o restaurant, has de complimentar una sol·licitud i presentar-la a l’Ajuntament, juntament amb la següent documentació: fotocòpia del DNI del titular de l’establiment o del representant legal, així com l’especificació de l’emplaçament de la terrassa, amb un mapa i el número i tipus de taules i cadires. També cal adjuntar un plànol d’escala 1/500 delimitant la zona ocupada, liquidar la Taxa per l’Ocupació de Terrenys d’Ús Públic amb Diverses Activitats i la còpia de la pòlissa de responsabilitat civil d’un import mínim de 300.000€, que inclogui l’ocupació de la terrassa.

Pots descarregar-te la sol·licitud i comprovar la taxa pública a través d’aquest link: http://tramits.cornella.cat/Fitxa.aspx?codiTramit=26012

Tota aquesta informació la pots lliurar presencialment en el Registre General d’Entrada de l’Ajuntament de Cornellà, o per correu ordinari (a l’adreça Plaça de l’Església, 1 - 08940 Cornellà de Llobregat) o telemàticament mitjançant una instància genèrica (requereix tenir certificat digital).

Si tens un bar o restaurant i ja disposes del permís d’ocupació de la via pública per posar taules i cadires a la teva terrassa, potser ara vols garantir la comoditat dels teus clients amb un tendal, marquesina o estufa. Per poder instal·lar aquests elements, ho has de sol·licitar també a l’Ajuntament.

Has d’emplenar una instància, a més de presentar la següent documentació: fotocòpia del DNI del titular, còpia de l'assegurança de responsabilitat civil, memòria descriptiva de l'objecte –pots adjuntar fotografies, certificat de l'instal·lador o subministrador, si calgués fer obres per a la instal·lació també hauries de presentar un certificat tècnic d’autorització, un plànol d'emplaçament, i l’autoliquidació de la taxa.

Pots trobar més informació o descarregar-te la sol·licitud a través d’aquest link: http://tramits.cornella.cat/Fitxa.aspx?codiTramit=26013

Per demanar un gual s’ha de ser propietari/a o llogater/a d’un local o nau industrial que compleixi les característiques que recullen l’ordenança i presentar instància genèrica a l’Ajuntament amb la documentació requerida.

Trobaràs tots els detalls en el següent enllaç: http://tramits.cornella.cat/Fitxa.aspx?codiTramit=08034

Les zones de càrrega i descàrrega s’atorguen a zones comercials i no de forma individual a cadascun dels comerços. Per tant, la petició d’una zona de càrrega i descàrrega s’ha de fer de forma conjunta entre diferents comerços d’una mateixa zona.

Per més informació, consulta tots els detalls al següent link: http://tramits.cornella.cat/Cataleg.aspx?codigrup=08#list

Si has decidit traspassar el teu negoci, tant tu com el nou propietari ho heu de comunicar a l’Ajuntament, i per fer-ho només s’ha de presentar tota la documentació al mateix Ajuntament.

La instància a complimentar i tota la informació relacionada amb aquest procés la trobaràs ampliada en aquesta pàgina: http://tramits.cornella.cat/Fitxa.aspx?codiTramit=26001

Si has decidit tancar i vols comunicar el cessament de la teva activitat, hauràs de presentar una instància i adjuntar-la amb la següent documentació: fotocòpies del DNI del titular i del CIF de l’empresa, i fer constar la causa de la baixa a l’hora de complimentar el formulari. Si el negoci ha canviat de representant des de la presentació de l’expedient de sol·licitud de l’activitat, també caldrà presentar una fotocòpia del seu DNI i de l’escriptura de poder.

Tot plegat ho podràs lliurar presencialment al Registre General d’Entrada de l'Ajuntament de Cornellà, o per correu ordinari (a l’adreça Plaça de l’Església, 1 - 08940 Cornellà de Llobregat), o telemàticament a través d’aquest link: https://seuelectronica.cornella.cat.

Si tens un lloc de venda atorgat en qualsevol dels quatre mercats ambulants de la ciutat (dimarts, a l’exterior del mercat municipal Centre; dijous, a l’exterior dels mercats municipals Sant Ildefons i Gavarra; i dissabte, el mercat del col·leccionista a l’exterior del mercat municipal Sant Ildefons) i vols canviar la titularitat d’aquest emplaçament, has de saber que això només serà possible en casos de jubilació, incapacitat permanent, cessió a un familiar de fins a segon grau per consanguinitat o afinitat, o per la mort del titular de la ubicació.

Si el teu cas forma part d’aquestes situacions, hauràs de complimentar una instància i adjuntar-la amb la documentació que acrediti els supòsits de la cessió. Tots els detalls de la informació que s’ha de presentar a l’Ajuntament per a fer el canvi del titular de la plaça en el mercat ambulant la trobaràs ampliada en aquest link: http://tramits.cornella.cat/Fitxa.aspx?codiTramit=23001

Si tens atorgada una parada en qualsevol dels quatre mercats ambulants de Cornellà (dimarts, a l’exterior del mercat municipal Centre; dijous, a l’exterior dels mercats municipals Sant Ildefons i Gavarra; i dissabte, el mercat del col·leccionista a l’exterior del mercat municipal Sant Ildefons) i la vols donar de baixa, hauràs de fer constar la causa del tancament del teu punt de venda ambulant a l’Ajuntament a través d’una instància. Aquesta haurà d’anar acompanyada de la fotocòpia del DNI del titular i del CIF de l’empresa.

Podràs descarregar-te aquesta instància a través d’aquest link: http://tramits.cornella.cat/Fitxa.aspx?codiTramit=23002

Per obrir un habitatge d’ús turístic, el primer que has de fer és comprovar la compatibilitat urbanística d’aquesta activitat al Departament d’Acció Territorial de la Generalitat de Catalunya. Un cop rebuda aquesta autorització, cal complimentar uns formularis i lliurar-los a l’Ajuntament.

Tota la tramitació tindrà un procés de tres mesos. En aquest link trobaràs més informació sobre aquest procés, així com les taxes municipals que cal abonar: http://tramits.cornella.cat/Fitxa.aspx?codiTramit=26018

Sí, disposa d'una Borsa de Treball pròpia. Es tracta d’un servei de selecció de personal per a empreses, que preselecciona persones que estan a l’atur segons el perfil professional desitjat per cobrir una oferta de treball amb la major confidencialitat.

Trobaràs més informació al Departament de Polítiques d'Ocupació, a través del telèfon 93 474 99 33 o a través dels correus jmata@aj-cornella.cat o ocupacio@aj-cornella.cat

L’Ajuntament impulsa el projecte Ocupa’m 6+6 que garanteix el pagament del salari de la persona o de les persones contractades durant els primers sis mesos de contractació, amb el compromís de l’empresa que el mantingui contractat o contractatda, com a mínim durant sis mesos més. Es requereix que siguin persones de Cornellà que estiguin a l'atur. Se subvenciona el salari brut, incloent pagues extraordinàries i les quotes corresponents a la Seguretat Social que siguin a càrrec de l’empresa.

Per accedir a la subvenció, s’ha de presentar una instància a l’Oficina d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament de Cornellà. Es pot demanar més informació sobre aquests ajuts a l’Agent d’Ocupació Local i Desenvolupament (AODL), al telèfon 93 474 33 99 - extensió 1001.