Patrimoni cultural

Celebrem la Nit dels Museus i el Dia Internacional dels Museus a Cornellà

L’edició d’enguany se celebrarà el dissabte 18 de maig (Nit dels Museus) i el diumenge 26 de maig (DIM)
Celebrem la Nit dels Museus i el Dia Internacional dels Museus a Cornellà
DIM 2024

El dissabte 18 de maig arriba una nova edició de la Nit dels Museus, una jornada en què molts espais museístics de Barcelona i dels municipis metropolitans obriran les portes fora de l’horari habitual —la majoria entre les 19.00 h i la 01.00 h —, i oferiran la possibilitat de visitar-ne les exposicions de manera gratuïta, a més d’organitzar diferents activitats, com ara tallers, concerts, recitals, mapatges o visites guiades.

A Cornellà s’obriran dos espais emblemàtics de la ciutat:

  • Portes obertes a la Torre de la Miranda. Dissabte 18 de maig, de 19 a 00:30h. Podreu descarregar l’audioguia als vostres dispositius mòbils per sentir la seva història, i podreu visitar els seus petits espais. Aforament limitat, accés per ordre d’arribada.
  • Una nit al Castell de Cornellà del segle XVI. Dissabte 18 de maig de 19 a 00:30h. Portes obertes dinamitzades per conèixer la història i les característiques del Castell, acompanyats de personatges històrics. A càrrec de KuanUm i Marta Luz Huélamo. Aforament limitat, accés per ordre d’arribada. A més, es podrà visitar parcialment l’exposició temporal “Living Room OM3GA”.

Enguany la Nit dels Museus coincidirà amb el Dia Internacional dels Museus, una circumstància que no es donava des de l’any 2019. Però a Cornellà, la celebració del DIM està programada pel diumenge 26 de maig de 10:30 a 13:30h amb la jornada de portes obertes teatralitzades del Museu Palau Mercader: Passeu a viure el passat!, amb la col·laboració de Catalònia Teatre i Dansa i Ritme. Aforament limitat, accés per ordre d’arribada.