Polítiques d'igualtat

Càtedra UB de perspectiva de gènere i feminismes Ciutat de Cornellà

La càtedra ha estat creada per la Universitat de Barcelona (UB) i l’Ajuntament de Cornellà de Llobregat amb l'objectiu de donar suport i visibilitat a la recerca amb perspectiva de gènere i feminista, impulsar un coneixement científic feminista i crític, especialment en les àrees de coneixement més masculinitzades com és el cas de la ciència i, en general, fer més accessibles aquestes recerques a la ciutadania.

Càtedra UB de perspectiva de gènere i feminismes 'Ciutat de Cornellà'

La càtedra inclou l’organització de la Universitat d’estiu de les Dones, l’Escola d’Estiu de Física i Gènereel Congrés d’hivern en recerca de gènere de Cornellà i la participació d’una investigadora de la UB a cada escola de Cornellà amb motiu del Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència.

Nota de premsa

Imatge Concert per la Igualtat

ued-2022.jpg

Universitat d'estiu de les Dones (UeD)

La Universitat d'estiu de les Dones (UeD) és un projecte conjunt entre l’Ajuntament de Cornellà a través del Centre d’Informació i Recursos per a les Dones (CIRD) i la Universitat de Barcelona (UB), que forma part de l’oferta formativa d’Els Juliols, els cursos d’estiu de la UB.  

La UeD s’ha dut a terme de manera ininterrompuda des de  2008. És una Universitat oberta a tothom, tant a persones que volen complementar els seus estudis com que volen accedir a coneixements transformadors. No hi ha cap requisit acadèmic per accedir-hi. 

El pla formatiu s’estructura entorn a quatre grans temes, pels quals es compta amb la participació docents de diverses universitats i altres professionals de diferents sectors. Els cursos es fan al matí i s’estructuren en ponències, més taules rodones transversals i comunes a totes les àrees.

Informació dels cursos

Escola d'estiu de Física i Gènere

L’Escola d’Estiu de Física i Gènere (EEFG) està pensada per a dones en el seu últim any del Grau de Física, o cursant un màster relacionat amb la Física en alguna universitat catalana. Els continguts se centren tant en temes de recerca en Física de primer nivell, com en temes de gènere, com en l'aprenentatge de coneixements útils per a desenvolupar una carrera acadèmica o professional a la Física.

Les estudiants de física es trobaran al Citilab de Cornellà, on podran fer xarxa entre elles i amb professionals de la física. Es fomenta així el paper la ciutat de Cornellà en la intersecció entre ciència i gènere.

Dia internacional de la dona treballadora

workshop-dones.jpg

Congrés d'hivern en recerca de gènere

Congrés especialitzat de recerca en gènere que reuneix investigadores acadèmiques i entitats de fora de l’àmbit acadèmic per tal de crear sinèrgies, compartir experiències i debatre sobre la construcció del coneixement feminista, no només des de cadascuna de les seves posicions, sinó també avançant cap a un reconeixement i una col·laboració mútua.

Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència

Una investigadora de la UB visitarà els centres educatius de primària de Cornellà en el marc de les activitats de l’11 de febrer el Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència, en col·laboració amb la Unitat de Cultura Científica de la UB. Una iniciativa que busca la reflexió entorn a la baixa presència de dones dins del món de la recerca, especialment en els llocs de màxima responsabilitat.

Universitat de Barcelona - De nenes a científiques (ub.edu)

Institut M.A.Capmany-noies.jpg