Solidaritat i cooperació

20 de juny, Dia Mundial de les Persones Refugiades

Es posa en marxa el Cicle de sensibilització de les Persones Refugiades de 2024

El Dia Mundial de les Persones Refugiades, és una efemèride anual celebrada el 20 de juny i promoguda per les Nacions Unides que té l'objectiu de rescatar de l'oblit la situació que viuen milions de persones desarrelades entre refugiats, apàtrides, desplaçats interns i sol·licitants d'asil que actualment hi ha al món. Una problemàtica mundial que cada vegada afecta a més persones.

És aquest, motiu per el qual, durant els mesos de maig i juny des del Departament de Solidaritat i Cooperació es programa tota una agenda de tallers educatius, exposicions, documentals.

Són molts i diversos els motius pels quals una persona es veu de manera forçosa a desplaçar-se del seu país d’origen i sol·licitar asil; conflictes bèl·lics, violències territorials, i cada cop més i potser el motiu més invisible, problemes de degradació climatològica.

Des del Departament de Solidaritat i Cooperació, es treballa de manera molt propera amb aquesta realitat, i és per això que es vol fer arribar a tota la ciutadania una sèrie d’accions diverses de sensibilització per tal de donar a conèixer a la nostra comunitat de la manera més àmplia possible.

 

PROGRAMACIÓ 2024:

  • Tallers vivencials a centres de primària realitzats i dinamitzats per part de la Cooperativa Ombú Acció, que aquest any arribaran a 7 centres educatius arribant així a alumnat d’edats compreses entre els 7 i els 12 anys.
  • Exposició “Imatges contra l'oblit. Memòria històrica de Palestina, vivències de la Nakba a Catalunya” per l’Associació SUDS Internacionalisme, Solidaritat i Feminisme. Al Museu Palau Mercader fins al 30 de juny.
  • Exposició “Dones en peu de lluita” de l’Associació Catalana per la Pau. Organitzada per la ONG Cornellà Solidari. A la Biblioteca Marta Mata del 4 al 28 de juny.
  • El 13 de juny a les 18 hores, a la Biblioteca Marta Mata, Cornellà Solidari organitza un acte de sensibilització i coneixement de la situació a Palestina, amb la participació de dos músics que han format part del projecte “Som Constructores”: ‘Música amb Palestina’, amb David Salgado (guitarra) i Edu Torne (violí).
  • I finalment la Fundació Pau i Solidaritat organitza un cinefòrum amb el documental “La Kafala: esclaves del s.XXI” amb debat obert posterior amb Sergio Gómez, regidor de Polítiques Comunitàries de l’Ajuntament de Cornellà de Llobregat, Maribel Ayné, secretària d’Internacional i Cooperació de CCOO Catalunya, i Javier Pacheco, secretari general de CCOO Catalunya. L’acte es celebrarà a la seu de CCOO (Ctra. D’Esplugues, 68) el 27 de juny a les 18 hores. L’entrada serà GRATUÏTA i es recomana per a tots els públics a partir de 12 anys.