Patrimoni cultural

Sant Ildefons, una història compartida a Cornellà

Exposició retrospectiva sobre el barri de Sant Ildefons, que s'ubicarà a una carpa a la Plaça Sant Ildefons, del 12 d'octubre a l'11 de desembre.
Sant Ildefons, una història compartida a Cornellà
Torre de la Miranda

Ja han passat 63 anys des de la construcció del barri de Sant Ildefons, i per aquest motiu, se li vol retre un homenatge amb aquesta exposició retrospectiva sobre els seus orígens, descobrint la seva riquesa sòcio-cultural i donant a conèixer els projectes de futur.

Amb aquesta mostra hi ha una clara vocació per entendre els processos evolutius succeïts en els darrers decennis, claus per entendre l’actual realitat de Cornellà. Però també es pretén potenciar la visualització i coneixement de les noves realitats culturals, les noves formes organitzatives des del punt de vist social i de les noves maneres d’entendre el barri sorgides en els darrers anys i que tindran un pes significatiu en el seu futur.

L'inici de les obres el 1959 va donar pas a 14 anys frenètics d’edificació constant, fins a bastir els més d’onze mil habitatges del primer Sant Ildefons. Però els principals protagonistes d’aquesta mostra són els veïns i veïnes que han habitat el barri des dels inicis fins l’actualitat. Des de finals de 1959 milers de persones van anar a viure al nou barri de Cornellà de Llobregat, donant pas al barri més poblat de la ciutat i un dels de major densitat demogràfica de l’Àrea Metropolitana de Barcelona.

Descobrirem com ha estat històricament aquesta “ciutat dins la ciutat” i el gran potencial humà, sòcio-cultural, econòmic i intel·lectual que actualment guarda.

UBICACIÓ: Plaça Sant Ildefons, 08940 Cornellà de Llobregat.

DATES: Del 12 d'octubre a l'11 de desembre. Inauguració l'11 d'octubre a les 20:15h.

HORARI: De dilluns a diumenge, i festius, de 10 a 14h i de 16 a 20h.

TEXTOS DE SALA:

Yo te vi llegar - Català

Yo te vi llegar - Castellà

Yo te vi llegar - Anglès

Yo te vi llegar - Àrab