CORNELLÀ DE LLOBREGAT DONA EL TRET DE SORTIDA AL SEU NADAL MÉS LLUMINÓS AMB LA FESTA DE L’ENCESA

25 de novembre de 2025

Enguany, s’han instal·lat 617.345 punts de llum i 1.430 decoracions, un 33% més que al 2024.   

L’Ajuntament de Cornellà aposta una vegada més per una decoració sostenible i impulsa una agenda d’activitats tradicionals gratuïtes per a totes les edats des del 29 de novembre i fins al 6 de gener.

Cornellà de Llobregat encendrà els llums de Nadal a partir del dissabte 29 de novembre amb una gran festa que és ja tota una tradició. Sota el lema ‘Hola, Nadal!’, l’Ajuntament de Cornellà ha organitzat un acte d’encesa que requerirà la participació d’infants i d’adults per il·luminar la ciutat. La plaça de Catalunya serà l’escenari d’aquest tret de sortida de les activitats nadalenques, a partir de les 18.30 h, amb animació, cançons i molta interacció amb el públic. 

Enguany, la festa de l’encesa se celebra en dissabte per afavorir la participació del màxim nombre possible de famílies amb infants, que són els protagonistes indiscutibles d’aquestes festes. 

A partir d’aquest moment, els llums romandran encesos fins al 6 de gener, habitualment de 18 a 23 h; i durant els dies 24, 25, 26 i 31 de desembre, i l’1, 5 i 6 de gener estaran encesos de 18 a 01 h. 

 

Més decoracions i més punts lluminosos sostenibles 

La ciutat aposta novament per la sostenibilitat i l’eficiència energètica amb un total de 1.430 decoracions i 617.345 punts lluminosos, que evidencien elements nous i un augment de la il·luminació festiva als diferents barris. Aquest any, s’instal·la un 50% més d’il·luminació a la ciutat respecte de 2024, quan es van encendre 410.000 punts de llum.  

Totes les decoracions estan elaborades amb materials biodegradables, com ampolles d’aigua reciclades o canya de sucre, cosa que permet reduir fins a un 80% l’ús d’alumini. A més, moltes de les peces incorporen efectes d’animació —flash, xled o stars— i la seva estructura acolorida fa que també decorin de dia, aportant color i dinamisme i portant la màgia nadalenca més enllà de la nit. 

L’enllumenat nadalenc s’instal·larà en uns 50 carrers de la ciutat, aquells amb més tradició comercial, acompanyat de divuit figures decoratives de grans dimensions repartides pels diferents barris: un trenet, cinc fanalets gegants, dos arcs daurats, una bola gegant i diversos arbres de Nadal. 

A més, hi haurà set figures del Mag Maginet, vuit arbres dels desitjos de la Fada Ondina, i set bústies reials on els infants poden enviar les cartes per als Reis.

 

Una agenda carregada de propostes gratuïtes 

La festa de l’encesa serà l’inici de la campanya global de Nadal a la ciutat que inclou tota la programació cultural i d’oci tradicional, com ara la Fira Infantil, el Sant Ildephon’s Xmas Festival, cantades de nadales, la Fira de Santa Llúcia, el campament oriental del Mag Maginet i la Nit de Reis, amb la festa d’arribada de Ses Majestats i la gran cavalcada per tota la localitat. 

Durant les dates nadalenques, a més a més, hi haurà dinamització als carrers comercials com a part de la campanya de comerç organitzada per l’Ajuntament de Cornellà i l’associació Cornellà Compra a Casa. L’objectiu és contribuir a dinamitzar i potenciar el comerç de proximitat i oferir més animació a l’espai públic durant aquests dies. 

Una altra de les novetats d’aquest any són les ‘portes màgiques’ que es col·locaran per tota la ciutat i que estan relacionades amb el Conte de la Nit de Reis. És un joc per als nens i les nenes de la ciutat per esbrinar la paraula màgica que enguany ajudarà Ses Majestats a arribar a Cornellà. 

Tot plegat, està pensat per contribuir a un bon ambient als carrers i ajudar a gaudir d’aquestes festes de la millor manera possible -amb germanor, civisme i cohesió social-, oferint també activitats culturals gratuïtes i per a totes les edats.