Servei Públic de Consum de Cornellà de Llobregat

Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) de Cornellà de Llobregat.

 

El Servei Públic de Consum de l'Ajuntament de Cornellà és un servei d’atenció a la població que desenvolupa les competències municipals de protecció i difusió dels drets  de les persones consumidores. És un servei gratuït que té com a objectiu ajudar als ciutadans i ciutadanes de Cornellà de Llobregat, ja siguin les persones consumidores i usuàries o comerciants, a conèixer els seus drets i deures en termes de consum.

 La principal tasca de les tècniques del Servei Públic de Consum, que abans es coneixia com a OMIC (Oficina Municipal d'Informació al Consumidor) s'emmarca en l'atenció a les persones, fomentant la mediació i l'arbitratge com a mitjà de resolució de conflictes de consum.

OMIC-logo-sol.pngOn som?

 Plaça Lluís Companys s/n - 2a. Planta (Mercat Centre) - 08940 Cornellà de Llobregat

 93 376 51 51. Consultes telefòniques de dilluns a divendres de 8:00 a 15:00 hores.

iconfinder-info_383122.png Atenció presencial de dilluns a dijous de 10:00 a 14:00 hores. Per ser atesos presencialment, cal demanar cita prèvia als telèfons 93 376 51 51 o 93 377 02 12 (extensions 1406 - 1407 - 1408).

iconfinder-mail_183573.png omic@aj-cornella.cat

 


Quins serveis oferim?

  • Informació i assessorament, mediació, gestió i tramitació de les reclamacions, queixes i denúncies que presenten les persones consumidores sobre temes de consum de manera presencial, telefònica i telemàtica.
  • Tramitació de queixes, denúncies i reclamacions de les persones consumidores de Cornellà de Llobregat.
  • Conciliació entre les parts, mitjançant mediació, en cas de conflicte de consum.
  • Tramitació de sol·licituds d'arbitratge a les Juntes Arbitrals corresponents.
  • Trasllat de les denúncies de consum als òrgans competents per a controlar les irregularitats de Disciplina de Mercat i Defensa de Consumidors i Usuaris.
  • Foment de l'educació i formació en consum responsable adreçades a diferents col·lectius i campanyes informatives i d'inspecció de consum als diferents sectors comercials i de serveis.
  • Col·laboració amb els serveis d'atenció al client d'empreses del municipi en prevenció de conflictes.
  • Informació als comerços del municipi sobre els drets i obligacions envers les persones consumidores.

 


031111=Fulls_de_relamacions+04.jpgPresentar una denúncia/queixa/reclamació

El Servei Públic de Consum de l'Ajuntament de Cornellà de Llobregat només és competent en temes de consum quan les persones consumidores estan empadronades en aquest municipi, d'acord amb el principi de proximitat (article 126-10-2 del Codi de Consum  de Catalunya i article 15.3 del Decret 98/2014).

 

Com presentar-la?

Entreu a la web de Tràmits i seguiu, en cada cas, les instruccions de la pestanya Tramitació. És important adjuntar el Full Oficial de reclamació/denúncia que s'indica a la documentació necessària.

Presentar una denúncia

Presentar una queixa

Presentar una reclamació

Si teniu certificat digital la tramitació es pot fer via telemàtica, i en cas de dubte, consultar al servei OAC360º. Les persones físiques també poden fer la tramitació de manera presencial a l'Oficina d'Atenció Ciutadana; cal demanar Cita Prèvia i dur tota la documentació necessària.

 


Pixabay/Steve BuissineFer una consulta al Servei Públic de Consum

Mitjançant el següent formulari podeu sol·licitar informació sobre qualsevol tema de consum al Servei Públic de Consum, si esteu empadronats a Cornellà de Llobregat. Ompliu el formulari amb les dades requerides, cliqueu enviar, i us farem arribar una resposta tan aviat com sigui possible.

FES UNA CONSULTA

 


Informació sobre drets lingüístics

El Codi de consum de Catalunya reconeix drets específics en matèria de llengua als consumidors i usuaris i, per garantir-ne l’exercici, estableix obligacions per a les empreses que presten serveis o ofereixen béns a Catalunya (art. 128-1 i 211-5 de la Llei 22/2010, de 20 de juliol, del Codi de consum de Catalunya). 

Per estar al dia dels vostres drets i les vostres obligacions en matèria lingüística, accediu als enllaços següents: 

Consorci per a la Normalització Lingüística 

Oficina de Garanties Lingüístiques

 


Enllaços d'interès

 Agència Catalana del Consum. Alertes, avisos, notícies...
 Xarxa Local de Consum de la Diputació de Barcelona.
 Agencia Española de Protección de Datos.
 Comparador d'ofertes de subministrament elèctric.