Servei Públic de Consum
El Servei Públic de Consum i l’Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC), que forma part del Servei Públic de Consum, és un servei d’atenció a la població que desenvolupa les competències municipals de protecció i difusió dels drets de les persones consumidores. És un servei gratuït que té com a objectiu ajudar als ciutadans i ciutadanes de Cornellà de Llobregat, ja siguin les persones consumidores i usuàries o comerciants, a conèixer els seus drets i deures en termes de consum.
La principal tasca de les tècniques del Servei Públic de Consum i l'OMIC s'emmarca en l'atenció a les persones, fomentant la mediació i l'arbitratge com a mitjà de resolució de conflictes de consum.
On som?
Plaça Lluís Companys s/n - 2a. Planta (Mercat Centre) - 08940 Cornellà de Llobregat
93 376 51 51. Consultes telefòniques de dilluns a divendres de 8:00 a 15:00 hores.
Atenció presencial de dilluns a dijous de 10:00 a 14:00 hores. Per ser atesos presencialment, cal demanar cita prèvia als telèfons 93 376 51 51 o 93 377 02 12 (extensions 1406 - 1407 - 1408).
Quins serveis oferim?
- Informació i assessorament, mediació, gestió i tramitació de les reclamacions, queixes i denúncies que presenten les persones consumidores sobre temes de consum de manera presencial, telefònica i telemàtica.
- Tramitació de queixes, denúncies i reclamacions de les persones consumidores de Cornellà de Llobregat.
- Conciliació entre les parts, mitjançant mediació, en cas de conflicte de consum.
- Tramitació de sol·licituds d'arbitratge a les Juntes Arbitrals corresponents.
- Trasllat de les denúncies de consum als òrgans competents per a controlar les irregularitats de Disciplina de Mercat i Defensa de Consumidors i Usuaris.
- Foment de l'educació i formació en consum responsable adreçades a diferents col·lectius i campanyes informatives i d'inspecció de consum als diferents sectors comercials i de serveis.
- Col·laboració amb els serveis d'atenció al client d'empreses del municipi en prevenció de conflictes.
- Informació als comerços del municipi sobre els drets i obligacions envers les persones consumidores.
Fer una consulta
El Servei Públic de Consum (OMIC) de l'Ajuntament de Cornellà de Llobregat només és competent en temes de consum, quan les persones consumidores estan empadronades en aquest municipi.
Mitjançant aquest formulari podeu sol·licitar informació sobre qualsevol tema de consum. Ompliu el formulari amb les dades requerides, cliqueu enviar, i us farem arribar una resposta tan aviat com sigui possible.
Presentar una denúncia/queixa/reclamació
Entreu a la web de Tràmits i seguiu, en cada cas, les instruccions de la pestanya Tramitació. És important adjuntar el Full Oficial de reclamació/denúncia que s'indica a la documentació necessària.
Com s’ha de presentar?
Podeu presentar la denúncia/queixa/reclamació, a l’Oficina d'Atenció Ciutadana (TAULA-9), per a què sigui registrada.
Si no us hi podeu desplaçar, ens podeu enviar tota la documentació de la reclamació junt amb el “Full Oficial de reclamació/denúncia” (signat i escanejat com a pdf) per correu electrònic, i nosaltres farem la gestió amb el registre d'entrada general de l'Ajuntament i li tornarem el document amb el número de registre, per correu electrònic.
Si voleu que us ajudem a fer la tramitació, contacteu amb nosaltres per telèfon o per correu electrònic.
També ens la podeu portar presencialment sol·licitant dia i hora al servei de Cita Prèvia. Si la documentació es presenta digitalitzada en suport USB, agilitarà la gestió i evitarà la realització de còpies.
Enllaços d'interès
Agència Catalana del Consum. Alertes, avisos, notícies...
Xarxa Local de Consum de la Diputació de Barcelona.
Agencia Española de Protección de Datos.
Comparador d'ofertes de subministrament elèctric.