L'Ajuntament adquireix quatre vehicles elèctrics per reduir emissions contaminants

L'Ajuntament de Cornellà ha adquirit un total de quatre vehicles elèctrics que utilitzarà a partir d'ara per realitzar tasques d'inspecció municipal a la ciutat. Aquests vehicles evitaran l'ús d'altres vehicles ordinaris, són una aposta per la mobilitat sostenible i contribuiran a reduir la contaminació atmosfèrica per part de la flota de municipal de vehicles.

Es tracta de vehicles del model REVA, proporcionats per l'empresa Emovement Iberia SL. Es tracta del primer cotxe elèctric que arriba a Espanya i Cornellà de Llobregat és la primera ciutat en adquirir una flota de quatre vehicles amb aquest ús. El REVA no contamina, és silenciós i és net. L'electricitat és la seva única font d'alimentació, i per tant no emet CO2 a l'atmosfera.

D'aquesta manera, l'Ajuntament de Cornellà de Llobregat mostra novament la seva sensibilització respecte el medi ambient prenent una mesura pràctica, com és l'ús diari d'aquests vehicles; precisament, l'any 2005 el consistori ja va adquirir un cotxe amb motor híbrid (Toyota Prius) per a la seva flota de vehicles. Així mateix, la mesura s'inscriu en els compromisos del Pacte d'Alcaldes (subscrit pel ple municipal de Cornellà el 25 de setembre de 2008) per aconseguir, entre d'altres, la reducció de les emissions de CO2 segons els objectius de la Unió Europea.

Estalvi d'emissions de CO2

Els quatre vehicles suposen l'estalvi d'emissions de 492g CO2/km. El transport per carretera genera més d’una cinquena part de les emissions de CO2 a la Unió Europea, sent els vehicles particulars els responsables de més de la meitat d’aquestes emissions. En el cas concret d’Espanya, el 28% de les emissions de CO2 provenen del transport per carretera.

Els vehicles cobriran diverses necessitats de les àrees municipals de manteniment i medi ambient que requerien desplaçaments en vehicle per l'interior de la ciutat: supervisió d'obres i actuacions de milora, inspeccions, etc. Cada vehicle ha costat 11.600 euros, finançats en un 73% mitjançant la Convocatòria d'ajuts per a promoure accions de sostenibilitat local per al període 2008-2009 de la Direcció General de Polítiques Ambientals i Sostenibilitat del Departament de Medi Ambient i Habitatge.

El REVA està pensat per solucionar les necessitats de mobilitat dins la ciutat, i per això té unes mides reduïdes (2638 mm de llarg, 1324 d'ample i 1510 d'alt). El seu consum és de 0,15 kwh/km, que li permetrien arribar a una velocitat màxima de 80 km/h. Les bateries es carreguen a la xarxa elèctrica i li confereixen una autonomia de fins a 80 kilòmetres.

L'adquisició dels REVA és un pas més en la voluntat de l'Ajuntament de Cornellà de fomentar l'ús de fonts d'energia alternatives, per reduir les emissions contaminants i estalviar combustible.

Econòmic i sostenible: detalls tècnics del REVA

El cotxe ecoelèctric REVA (Revolutionary Electric Vehicle Alternative) és el primer íntegrament elèctric que s’introdueix en el mercat espanyol. Es tracta d'un projecte de cotxe sostenible desenvolupat a l'Índia i que ha rebut diversos premis internacionals relacionats amb la innovació, l'estalvi d'energia, i el respecte al medi ambient.

En comptes d’incorporar un dipòsit de gasolina, el REVA inclou bateries que es carreguen connectant l’endoll a la xarxa elèctrica. El cotxe ecoelèctric es recarrega connectant-lo a una entrada comuna de 220 V / 15 A de la mateixa manera que un telèfon mòbil, aconseguint que les bateries es carreguin al 80% en només 2,5h. Pel fet d’utilitzar l’electricitat com a font d’alimentació i no tenir motor d’explosió, el vehicle es mou de forma silenciosa, o sigui que tampoc no genera contaminació acústica.

S’ha fabricat de forma que faciliti una conducció pràctica i adequada per la ciutat. En aquest sentit, el cotxe ecoelèctric REVA és un vehicle compacte, automàtic – és a dir, sense marxes ni embragatge- , fàcil de maniobrar i aparcar (té un radi de gir de només 3,5 metres) i pel qual es necessita el mateix carnet de conduir que requereixen les motocicletes de 125cc, o el carnet de cotxe.

L’ús i el manteniment del vehicle es a més a més molt econòmic. D’una banda, la càrrega de la bateria al 100% per a cobrir un dia de desplaçaments té un cost de només 1 euro. D’altra banda, el cotxe ecoelèctric REVA requereix pocs costos de manteniment ja que incorpora poques peces mòbils que puguin patir algun tipus de desgast o deteriorament. Al tenir menys peces mòbils i elements mecànics que un vehicle tradicional, el manteniment del REVA és un 50% més econòmic que els cotxes alimentats per gasolina o diesel.