Descobreix l'evolució del Palau Mercader a Museu i els seus 15 anys obert al públic

L'exposició 'Palau Mercader, quinze anys de Museu a Cornellà' ens presenta des d'una perspectiva històrica la vida d'aquest museu cornellanenc. Ens recorda des de la seva inauguració el 23 d’abril de 1995, les obres de rehabilitació, alguns treballs de restauració i la documentació del fons i la recerca sobre les moltes històries relacionades amb ell –les de l’edifici, del seu fons, de la família o dels treballadors- , sense deixar de banda les activitats de difusió.

A la mostra s’hi podran veure algunes fotografies dels inicis del museu i diverses peces del fons, bé perquè han estat objecte de restauració, bé perquè els treballs d’investigació han permès conèixer-les millor. A més, compta amb algunes fotografies especials, com les dels dos grans retrats dels comtes de Bell-lloc que van fer construir el palau el 1865, avui conservats en col·leccions particulars, o la del tapís flamenc 'La ciutat incendiada', que en la seva ubicació habitual és impossible veure sencer. 

L’exposició també mostra alguns exemples de fulletons i catàlegs de les 75 exposicions que ha acollit el Museu al llarg d’aquests quinze anys, i una petita mostra dels materials per a les visites i tallers que ofereix al públic, sigui de cap de setmana o escolar. 

Durant tot l’any 2010 s’han portat a terme nombroses activitats culturals per commemorar el 15è. aniversari d’aquest espai de referència a la ciutat que alberga de forma periòdica exposicions i altres iniciatives culturals.