Inscripcions al curs: 'Infiltracions. Quan l'art es presenta camuflat'

Dates curs: 3, 10, 17, 24 novembre de 2009
Horari: 19h a 21h
Professor: Jorge Luis Marzo
Lloc: Centre Cultural Joan N. García Nieto

Presentació:
Demanar-se quina és l'essència de l'art no és més que demanar-se com sé que quelcom és art o no. Sé que quelcom és art quan l'entorn al qual es presenta està codificat artísticament: una galeria, un museu. Però, què passa quan una obra s'ha pensat perquè no es reconegui com a tal, al bell mig de qualsevol entorn quotidià? L'artisticitat, qui l'atorga? L'obra, el procés, el context? Aquest curs presenta algunes obres i processos creatius que s'han plantejat dislocar els codis tradicionals del consum artístic, mitjançant el camuflatge, la infiltració i la confusió.

Programa:
1. Introducció general: L’herència del formalisme modern. El problema del codi d’interpretació. Lectures monolítiques: l’obra com a objecte, l’usuari com a espectador. Primers intents de superar les fronteres: de Marcel Duchamp a Orson Welles.
2. Contextos mediàtics i entorns quotidians (I)
3. Contextos mediàtics i entorns quotidians (II): La lògica «confusa» dels mitjans de comunicació. Tècniques de versemblança i contextualització. La televisió, el parc temàtic, el carrer, la ràdio, la premsa, Internet, la botiga, la política.
4. Artistes d’anada i tornada: Entre la presa de pèl i la creativitat induïda. Pràctiques contemporànies que es mouen lliurement per la frontera d’un art (in)visible.

 

Tríptic informatiu curs