La col·laboració ciutadana element clau per a millorar la ciutat amb el servei 'A prop teu'
En un any de
funcionament, el projecte A prop teu ha permès resoldre 758 consultes i
peticions de ciutadans i ciutadanes de Cornellà. Són centenars de qüestions que
gràcies a la implicació ciutadana, han millorat a Cornellà, fruit d'una
proposta plantejada a través de les xarxes socials, la web o simplement un
telèfon mòbil. Aquest any hi ha hagut un total de 950 peticions, de les quals
les 758 esmentades ja s'han contestat o resolt i la resta estan en tràmit.
Des de juny de 2013 en què es va engegar, el principal canal d'entrada de les
peticions ha estat el formulari de la web www.apropteucornella.cat, amb 610 (un
64% del total). I els temes que més preocupen als usuaris són els referents a
manteniment i espai públic (470 en un any, un 49% del total). També tenen
especial incidència qüestions referents a la Guàrdia Urbana.
Per a què serveix A prop teu?
La plataforma
A prop teu està orientada a millorar Cornellà en temes relatius a la seguretat
ciutadana, el manteniment i conservació de l'espai públic (neteja i mobiliari
urbà, control de plagues, senyalització d'obres...) i la convivència. El seu ús
és senzill, mitjançant un simple formulari web es poden enviar preguntes i
suggeriments d'aquests tres àmbits; l'usuari rep una resposta en persona en el
menor temps possible. El sistema també permet afegir fotos i geolocalitzar la
incidència.
Una altra manera de gestionar la ciutat
A prop teu és un projecte que proposa una nova manera de gestionar la ciutat.
Es tracta d'una plataforma digital que proporciona a la ciutadania una via de
comunicació àgil amb l'Ajuntament, que li permet corresponsabilitzar-se de la
gestió municipal aportant propostes, i que facilita el contacte directe amb els
regidors a peu de carrer, que donen les respostes i escolten les preocupacions
de la gent. La ciutat s'ha dividit en 31 sectors de gestió de proximitat per,
d'aquesta manera, millorar Cornellà entre tots.