Més de la meitat de la població posa com a mínim un notable a la gestió municipal de l’Ajuntament de Cornellà
A l’hora de posar nota, un 45% dels enquestats posa un notable (entre 7 i 8 punts) a aquesta gestió, i un 9% li atorga un excel·lent (que seria entre 9 i 10). Un altre grup important aprova la gestió municipal, el 37% dels enquestats, mentre que només un 6% la suspendria (li posaria una nota inferior a 5).
L’enquesta s’ha realitzat a 400 ciutadans i ciutadanes, distribuïts homogèniament a tots els barris de la ciutat, per sexe i per ingressos, a partir d’entrevistes personals i tres grups de discussió realitzats a principis de l’any 2016, perquè valoressin la situació actual de la ciutat i la gestió municipal. La valoració d’aquesta gestió ha pujat nota respecte de l’última enquesta realitzada d’aquestes característiques, l’any 2012, quan va obtenir un 6,2.
Valoracions per barris i per àmbits de gestió
La millor nota per barri de residència la posen els veïns i veïnes de
Fontsanta-Fatjó, fregant el notable de mitjana (un 6,9), seguida pel
Centre i la Gavarra. Segons el temps que porten vivint a la ciutat, la
millor nota arriba entre els que hi porten menys de 10 anys, i per
nivell d’ingressos, en general, com més renda, millor valoració, encara
que la mitjana sempre es troba per sobre el 6,4.
Cal destacar que
tots els àmbits de gestió municipal milloren la seva valoració respecte
de fa quatre anys, excepte la neteja, que es queda en un 5,8 quan havia
obtingut un 6,2. Els aspectes millor valorats són el transport públic,
les activitats culturals, i l’atenció ciutadana. L’única qüestió que no
arriba a l’aprovat aquesta vegada és l’aparcament. Els enquestats també
han valorat la seva percepció sobre l’educació, la seguretat, les obres
públiques, la transparència, la lluita contra l’atur, etc.
La
imatge de l’Ajuntament ha millorat en tots els atributs suggerits als
enquestats. Per exemple, si fomenta la participació ciutadana, si és
modern, proper, si es preocupa pels problemes del municipi, és
dialogant, és eficaç... Gairebé totes aquestes qüestions reben per sobre
d’un 6 i la mitjana ha augmentat cinc dècimes respecte de l’enquesta
anterior. L’atribut que més s’associa a l’Ajuntament és que fomenta la
participació ciutadana, i el que menys, que es preocupa per la gent de
les mateixes característiques de l’entrevistat.
![]() |
Llegeix la nota de premsa completa |
![]() |
Consulta l'enquesta sencera a la web de Govern Obert |