Front comú a Cornellà per a l'eliminació de la violència contra les dones

Departament de Polítiques d'Igualtat

Cornellà se suma, un any més, amb diferents actes reivindicatius a la commemoració del Dia Internacional de l'Eliminació de la Violència contra les Dones, el 25 de novembre, i amb la intenció de sensibilitzar la població envers aquesta xacra social. Aquell dia, a partir de les 17.30 h, a la plaça de l'Església, Cornellà mostrarà el seu rebuig unànime amb l'acte de lectura d'un manifest insitucional i un record per a les víctimes, que enguany llegirà Gemma Marmolejo, directora de l'escola Antoni Gaudí. A l'acte hi participen els joves de la Xarxa Activa de Joventut per la Igualtat (XAJI) dels Instituts de Cornellà, alumnes de primària de l'escola Antoni Gaudí i la Plataforma ciutadana contra la violència. També els Castellers de Cornellà donaran suport a la reivindicació aixecant un pilar contra la violència masclista.

Durant tota la setmana, a Cornellà es porten a terme activitats reivindicatives, com ara tallers de sensibilització, recitals poètics o presentacions literàries organitzats per les entitats ciutadanes com la Plataforma ciutadana contra la violència o el Consell de la Dona. Cal destacar la Pedalada contra la violència masclista, que un any més vol convidar a tota la ciutadania a fer un petit recorregut des de la plaça de l'Església fins al parc de Can Mercader.

Dijous, 23 de novembre, experts de diferents àmbits es donaran cita al Citilab per realitzar un anàlisi global de la violència masclista i totes les seves manifestacions, en el marc de la III Jornada d'aproximació a la violència masclista, la més amagada. A nivell comarcal, el diumenge 26 de novembre, tindrà lloc la V Marxa reivindicativa i de sensibilització dels municipis del Baix Llobregat, que a Cornellà sortirà de la plaça de l'Església, a les 10 hores i finalitzarà al parc de Torreblanca a Sant Feliu.

DESCARREGA'T EL PROGRAMA D'ACTIVITATS