Consulta la guia Cornellà a peu i gaudeix de la ciutat
‘Cornellà a peu', recull fins a 17 itineraris per recórrer pas a pas tots els carrers de la ciutat. Una guia pensada per gaudir i conèixer la ciutat caminant, corrent o en bicicleta, posant en valor els testimonis del patrimoni històric i cultural que han perdurat fins a l'actualitat, l'entorn natural del riu Llobregat i els espais verds urbans.
Els itineraris estan senyalitzats amb diferents colors i amb una durada aproximada d'una hora, alguns d'ells estan dividits en més d'un tram i tenen una durada més llarga.
A la guia trobareu itineraris vinculats al patrimoni històric de Cornella com: Cada pedra al seu temps que repassa la història local; els escenaris més significatius del Moviment obrer a Cornellà de Llobregat (1962-1977) o el Canal de la Infanta Carlota que segueix el curs que traçava aquest canal de rec al terme municipal de Cornellà, inaugurat el 1819, i que va propiciar l'arribada del regadiu a l'agricultura, prenent les aigües del riu Llobregat.
Rutes pel riu i esportives
La guia també para atenció al patrimoni natural, sent el riu Llobregat el principal valor de la ciutat, però no l'únic, ja que en els darrers anys s'ha fet un esforç des del consistori per guanyar espais verds a través del projecte Cornellà Natura. Per conèixer aquest entorn natural trobareu propostes com l'itinerari botànic del parc Can Mercader per descobrir la diversitat d'espècies vegetals que donen al parc la singular estètica de jardí romàntic. I si seguim la ruta marcada pels camins de la ribera del riu Llobregat podreu observar la biodiversitat d'exemplars de flora i fauna d'aquest paratge natural, fins i tot, enllaçar amb la ruta del Parc Agrari del Baix Llobregat i passejar entre camps, canals i masies: un important patrimoni cultural i ecològic.
En relació a la pràctica de l'esport, a Cornellà ja fa uns anys que s'han establert una sèrie d'itineraris per incentivar la ciutadania a portar un estil de vida actiu i saludable pels diferents barris de la ciutat, com ara la ruta de Can Mercader o "del colesterol", com es coneix popularment. La guia també recull aquest conjunt de rutes combinades amb exercicis generals de tonificació, d'intensitat baixa i moderada que es poden fer caminant, corrent, fent nordik walking (caminades amb pals), etc.
| web Cornellà a Peu | |
| Guia completa |