Els serveis i equipaments, aspectes millor valorats per la ciutadania

Entre els aspectes més ben valorats per les persones que viuen a Cornellà destaquen amb un notable alt els serveis i equipaments municipals, segons es desprèn d'una enquesta de satisfacció sobre els serveis municipals encarregada per l'Ajuntament de Cornellà, amb la finalitat de millorar la transparència en l'àmbit de l'administració pública.

El Museu Palau Mercader continua al capdavant entre els més visitats (77,5%) i els més coneguts (93%). Els equipaments que obtenen la millor valoració mitjana (a partir de 8) són al Museu Palau Mercader, el Museu de Matemàtiques, les biblioteques, el Citilab, el Complex Aquàtic i Esportiu Can Mercader, l'Auditori de Cornellà i el Castell.

Segons l'edat dels entrevistats, els joves de 18 a 29 anys solen fer més ús de la majoria dels equipaments suggerits, especialment de les instal·lacions esportives (el Complex Aquàtic Can Mercader, per exemple, 70,5%) i del Citlab (61,4%), en canvi al Palau de Can Mercader sorprèn que la majoria dels clients siguin persones més grans de 60 anys (un 83,8%). Respecte a l'anterior enquesta, fa quatre anys, s'ha incrementat la menció a l'oferta de serveis i equipaments entre el més destacat positivament de Cornellà, passant del 34,3% al 42,8%.

A la pregunta ¿Quins projectes li agradaria que es portessin a terme a Cornellà? Les activitats i equipaments per fomentar l'esport són les que reben una major puntuació (73%). A destacar que per grup d'edat, els joves són els que reclamen més projectes esportius mentre que les persones a partir de 30 anys demanen més activitats infantils i equipaments per a gent gran.

Les biblioteques i el Citilab, serveis oberts tot l'estiu

Cornellà a l'estiu manté les portes obertes a la cultura i el coneixement. Dos dels equipaments més ben valorats per la ciutadania, les biblioteques i el Citilab, continuen donant servei durant els mesos de vacances escolars. Encara les biblioteques obren només per les tardes i tanquen els caps de setmana i festius, i el Citilab ofereix la seva tecnologia de dilluns a divendres, de 8 a 20 h, un horari que s'amplia per als estudiants que poden disposar de l'aula d'estudi les 24 hores cada dia.

A l'estiu les instal·lacions de Citilab acullen esdeveniments destacats com la Universitat d'Estiu de les Dones i manté una àmplia oferta de tallers: Opensurf, Nous Artesans, SeniorLab, Tecnoestiu, etc. Es pot aprendre a programar dispositius electrònics i robots, compartir projectes, pilotar un
dron, en definitiva, aprendre i gaudir amb les noves tecnologies.

En breu entraran en funcionament dos nous espais de lectura, als barris Fontsanta-Fatjó i Almeda, de manera que es podrà arribar fins a un nombre més gran de usuaris i oferir una atenció més descentralitzada. Les noves instal·lacions formen part del pla estratègic "Cornellà, Ciutat de la Lectura", aprovat el 2009, i que té com a objectiu promoure la lectura des de tots els àmbits socials i en totes les franges d'edat, per impulsar-la com a motor de creixement, de cohesió i de coneixement dels ciutadans de Cornellà.

Satisfacció ciutadana amb els parcs i zones verdes

Cornellà es transforma dia a dia en una ciutat més verda i amable, recuperant espais d'ús per a la ciutadania com el vial de vianants creat al llarg del carrer Verge de Montserrat, les renovades places de Francesc Layret i Narcís Monturiol i la nova imatge de passeig arbrat que va adquirint l'avinguda dels Alps, per exemple. Tot això, juntament amb els cinc parcs existents al municipi, ha incidit en
els ciutadans i ciutadanes de Cornellà a l'hora de destacar els parcs i zones verdes com un dels aspectes més ben valorats en l'enquesta realitzada recentment per l'empresa Gesop.

Encapçalen el rànquing de preferències el transport (30,8%), els serveis (16,3%), la gent i el bon ambient (14,2%), i els parcs i espais verds (12,5%). A destacar que el nivell de satisfacció és més gran entre els veïns i veïnes del barri d'Almeda (28,2%), segurament per la proximitat a un dels parcs més grans de la ciutat, el parc de Can Mercader, un autèntic pulmó verd i lloc de trobada d'entitats, famílies i visitants de tota la comarca. Acull en el seu interior el Complex Aquàtic i Esportiu Can Mercader, al Palau Mercader i al Museu de Matemàtiques, un tren en miniatura, així com zones de jocs infantils, rocòdrom, mercat de productes agrícoles de proximitat dels diumenges, etc.

* Enquesta realitzada al febrer de 2018, amb 600 entrevistes presencials en el domicili assistides per ordinador a càrrec de l'empresa Gesop. Consulta l'enquesta a http://governobert.cornella.cat