Nova edició de la Jordiada a Cornellà
La Jordiada es consolida com una gran festa popular, homenatge a les tradicions i a la cultura catalana. Arriba enguany a la 18ena. edició amb propostes per a tots els públics i que té en la festa de Can Mercader, el 18 d’abril, el moment de més participació ciutadana. A partir de les 11.30 del matí, el Parc es vestirà de gala amb l’actuació de castellers, diables, trabucaires, cap-grossos, mostra d’orfebres, sardanes, cants corals, i altres iniciatives com ara degustacions gastronòmiques, activitats infantils o parades de llibres. Un dia on centenars de persones participen i es diverteixen.
Contes per a infants i adults
Però els actes començaran abans. El dia 16 d’abril es farà la presentació de la Programació a partir de les 19.30 hores al Castell. Al dia següent, es podrà gaudir d’una nova edició de les “8 hores de contes” a l’Orfeó Catalònia entre les 17 i la 1h, amb unes primeres hores dedicades als més petits i a la nit amb un monogràfic de contes per a adults. També el dia 17, a la Plaça de l’Església (19h) actuarà la Muixeranga d’Algemesí i a les 22h a la Sala Ramon Romagosa, es podrà gaudir del concert de El Petit de Cal Eril.
El dia 18, a més de la Festa a Can Mercader, tindrà lloc la presentació de l’exposició “Conèixer Cornellà. Un viatge pel Fons Local de la Xarxa de Biblioteques” al Museu Palau Mercader.
Música i poesia
El Folk al Patro és una altra de les iniciatives tradicionals de la Jordiada, que enguany tindrà com a protagonistes al grup el Pont d’Arcalís, el dia 20 a partir de les 22h al Patronat, i on també es podrà veure una actuació de dansa. També al Patronat, el dia 21 actuarà l’esbart ciutat comtal “Síntesis” a partir de les 22 hores.
La Diada de Sant Jordi, tindrà la poesia com a protagonista amb homenatge a Joan Maragall i Salvador Espriu, a partir de les 19h a la Biblioteca Marta Mata i a partir de les 21h, a l’hotel Novotel, de Cornellà tindrà lloc la Nit de Sant Jordi de l’Avenç de Cornellà.
Els actes continuaran el dia 24 d’abril amb un monogràfic sobre jazz a l’Orfeó Catalònia amb Ignasi Terraza Trio, a partir de les 22.30 hores. Les activitats de la Jordiada es tancaran el diumenge, 25 d’abril amb l’actuació de Marc Parrot a l’Auditori.
![]() |
Activitats Jordiada 2010 |