A Prop Teu arriba als 10.000 expedients des dels seus inicis
La plataforma A Prop Teu ha rebut durant el 2020 al voltant de 1.600 aportacions de la ciutadania per advertir d’algun element que necessitava reparació o millora de l'espai públic, o d'altres relacionats amb la seguretat, la salubritat i la convivència a la ciutat. Una xifra molt similar a la dels darrers anys, tot i que van tenir una sensible disminució dels casos durant els mesos de confinament. D’aquestes propostes, un 53% han estat vinculades a l’àrea d’Espai Públic i Manteniment (836 incidències); un 27% corresponen a Guàrdia Urbana i Convivència (421 casos); i un 11% (179 expedients) a Salut Pública. La resta, corresponen a Medi Ambient, obra privada, o qüestions més genèriques.
L’evolució de les dades mostra un creixement sostingut des de l’inici del programa: l’any 2013 es van registrar unes 800 incidències, xifra que s’ha duplicat actualment. En total, en aquests vuit anys s’han rebut uns 10.000 avisos i suggeriments dels veïns i veïnes. Pel que fa als departaments que reben més aportacions, si ens fixem en la cronologia observem que majoritàriament les acapara l’espai públic, alguns anys fins i tot ha estat per sobre del 50%, tot i que, com apuntàvem al principi, ha disminuït lleugerament aquest últim any, mentre que s’han incrementant els casos relacionats amb temàtiques de Guàrdia Urbana i convivència. També s’observa un augment de les incidències assumides pel Departament de Salut Pública.
Gràcies a l’aportació ciutadana a través de la plataforma, també s’han realitzat 449 intervencions ràpides o microactuacions, la majoria de les quals (421) corresponen al Departament d’Espai Públic: reparació de contenidors, eliminació de grafits, actuacions diverses a l’arbrat… La resta, han estat relacionades amb la seguretat vial associada a la Guàrdia Urbana.
Incidències resoltes recentment
Reparació de baranes i escales al carrer d’Ernest Lluch.
REPARACIÓ DEL PIPICAN
Intervenció realitzada al pipican situat a l’avinguda de Salvador Allende.
S’ha reparat el gronxador al parc del carrer de Mossèn Andreu.
CALÇADA ASFALTADA
S’ha tapat un forat que hi havia davant del pas de vianants a l’avinguda del Maresme.
Esporga dels arbres que impedien la visió del semàfor a l’av. de Salvador Allende / plaça d’Extremadura.