La majoria de la població se sent molt o bastant satisfeta de viure a Cornellà

Els enquestats destaquen positivament el transport públic, el bon ambient i l’oferta de parcs i d’espais verds

L’Ajuntament de Cornellà ha presentat les dades d’una nova enquesta de satisfacció sobre els serveis municipals, realitzada a la primavera per l’empresa GESOP. Els resultats evidencien que gairebé el 87% de la població es mostra molt o bastant satisfeta de viure a Cornellà.

Els enquestats destaquen positivament aspectes com el transport públic, el bon ambient i els parcs i zones verdes. La gestió de l’Ajuntament obté una nota mitjana de 6,2 sobre 10. Els cornellanencs i les cornellanenques que han participat en l’estudi plantegen com a prioritats a treballar pel govern municipal la seguretat ciutadana, la neteja i més proximitat amb la ciutadania. En termes generals, els aspectes de gestió que millor nota reben, per sobre del 8, són els relacionats amb el transport públic i les biblioteques. L’enllumenat, les instal·lacions esportives, la cultura i els serveis educatius també reben bones notes. L’aparcament és l’únic aspecte que es queda per sota de l’aprovat, amb un 4,6.

L’ENQUESTA, PER BARRIS
Pel que fa als millors aspectes de cada barri, els residents del Centre, el Pedró, Almeda i Fontsanta-Fatjó destaquen la tranquil·litat. Els habitants enquestats de la Gavarra i Riera valoren els mitjans de transport i els de Sant Ildefons –justament el barri més poblat de Cornellà– destaquen positivament la gent i el bon ambient. La neteja és el principal problema que citen majoritàriament els enquestats de cinc dels set barris de la ciutat, amb l’excepció de Sant Ildefons i de Fontsanta-Fatjó. S’ha detectat un creixement de la preocupació pel canvi de contenidors d’escombraries, que es troba encara en fase d’implementació definitiva.

PRIORITATS I PROJECTS MUNICIPALS
Les qüestions més mencionades pels enquestats, preguntats per quines haurien de ser les principals prioritats del govern municipal, són la seguretat ciutadana, la neteja, i més proximitat amb la ciutadania. I quan es pregunta per nous projectes a impulsar, surten en primer lloc les millores de l’espai públic, amb diferència, seguides de millores en parcs i zones verdes, activitats per a infants i projectes per a joves.

Cal destacar que un 49,2% dels enquestats coneix o ha sentit a parlar de l’APP Seguretat Ciutadana, encara que només un 19% d’aquests la utilitza. L’aplicació rep una valoració de 7,7.

CONSULTA L'ENQUESTA COMPLETA A:  govenobert.cornella.cat/ca/enquestes