Més de 3.000 targetes-moneder venudes durant el primer mes de campanya

L’Ajuntament de Cornellà, a través de l’empresa  municipal  de  Promoció  Social,  Urbana  i  Econòmica  (Procornellà), va posar en marxa fa tot just un mes una campanya de promoció del comerç local  amb  la voluntat  d’ajudar  als  establiments  a  pal·liar  els  efectes  provocats  per  la  crisi  de  la  Covid-19. Aquesta campanya consisteix a vendre targetes-moneder per a consumir en establiments cornellanencs i durant el primer mes de la iniciativa ja s’han venut més de 3.000.

Cada targeta té un valor de 100 € (70 € abonats pel consumidor/a i la resta, per part del Consistori) i això suposa que la xifra actual de targetes en circulació es tradueix en una inversió de més de 300.000 € en compres en els establiments adherits a la campanya. D’aquests, 90.000 € són una inversió directa per part de l’Ajuntament. S’estima que la campanya, al final, es tradueixi en vendes per valor d’un milió d’euros.

Les  targetes-moneder  continuen  a  la  venda  a  través  del  portal  www.compracornella.cat.  Per a facilitar  la  compra  online,  s’han  habilitat  punts  d’informació en  els  mercats  municipals  amb  personal  adient que assessora els compradors en el moment de formalitzar la compra.  Un cop tramitada, cal  recollir-la  en  qualsevol  dels  quatre  punts  habilitats:  la  seu  de  Procornellà,  l’Oficina  Local  de  l’Habitatge, l’Oficina d’Atenció Ciutadana i el Centre Cívic La Gavarra. A partir d’aquest moment, la targeta es pot utilitzar en els prop de tres-cents comerços adherits a la campanya amb data de caducitat el 31 de desembre de 2021 i es pot consumir de cop o en diverses compres, amb l’opció de consultar en tot moment el saldo disponible.

A la iniciativa s’han adherit prop   de   300   comerços   i   establiments   de   tota mena:   restaurants,   botigues   d’alimentació,  de  moda,  drogueries,  queviures,  farmàcies,  llibreries,  ferreteries,  merceries,  sabateries,  etc.  Queden  excloses  grans  superfícies  comercials,  grans  cadenes,  franquícies  i  els  establiments que tinguin més de deu treballadors. Els consumidors poden consultar en el portal web el llistat d’establiments i la seva ubicació. 

Recordem  que  aquest projecte  forma part d’un conjunt de mesures socials, fiscals i de mobilitat impulsades per part del govern municipal per a fer front a les conseqüències del coronavirus en la ciutat.