Som a la Setmana de la Mobilitat!

El diumenge 27 de setembre a la carretera d’Esplugues viurem una nova edició de la Festa de la Mobilitat

Com cada final de setembre, Cornellà se suma a la Setmana Europea de la Mobilitat amb activitats diverses per conscienciar sobre els desplaçaments i una mobilitat més saludable i sostenible.

L'activitat estrella es la Festa de la Mobilitat, una trobada que convida a imaginar una ciutat més amable, saludable i accessible. El diumenge 27 de setembre, d’11 a 13.30 h, la carretera d’Esplugues a l’altura de la plaça de l’Església, acollirà una nova edició de la Festa de la Mobilitat. Aquest tram que entre setmana ocupen els vehicles, es convertirà en un espai de joc, descoberta i convivència.La iniciativa recupera el carrer com a espai compartit i posa en valor formes de desplaçament més sostenibles, com anar a peu, en bicicleta o en transport públic.


FESTA DE LA MOBILITAT - 27 DE SETEMBRE - 

Ctra d'Esplugues i plaça de l'Església. D'11 a 13.30 h

JOCS I TALLERS RELACIONATS AMB LA MOBILITAT SOSTENIBLE.

Durant tot el matí, petits i grans podran participar en tallers, circuits, jocs i activitats ambientals en un ambient festiu i familiar.

L’objectiu és senzill: passar una bona estona mentre descobrim com els nostres desplaçaments influeixen en la qualitat de vida, la convivència i el futur de la ciutat.

Una oportunitat per ocupar l’espai públic d’una altra manera i gaudir-lo entre veïns i veïnes.


23a BAIXCICLETADA - 27 DE SETEMBRE -

També el 27 de setembre, com cada any, la bicicletada comarcal tanca la programació. Es tracta d'una passejada popular en bicicleta amb diversos punts de sortida, que finalitza el seu recorregut al parc de Torreblanca, on us hi esperen moltes sorpreses.

En el cas del nostre municipi, el punt de sortida és la plaça d’Europa, a les 11.05 h. És una activitat pensada per gaudir en família i per treure les bicicletes al carrer.

🚴‍♂️ A través d’aquest enllaç, podreu consultar els itineraris i els serveis.


Cornellà, premiada per la seva aposta per una mobilitat més sostenible.
L’Ajuntament de Cornellà de Llobregat ha estat reconegut amb un dels Premis de la Setmana Espanyola de la Mobilitat Sostenible (SEMS) 2026, atorgats pel Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible. El municipi ha guanyat en la categoria d’ajuntaments de menys de 100.000 habitants. El jurat ha distingit el projecte de pacificació del trànsit i incorporació d’un carril bici segregat a la carretera d’Esplugues, una actuació permanent que contribueix a fomentar una mobilitat més sostenible i inclusiva. Entre els aspectes valorats hi ha l’impacte social de la iniciativa, la seva contribució als objectius de l’Agenda Urbana i el caràcter innovador de les mesures impulsades pel consistori. El guardó es va lliurar el 17 de setembre a la seu del Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible, a Madrid, en el marc de l’acte central de la Setmana Europea de la Mobilitat. 

Més informació: Premis SEMS 2026: el Ministeri reconeix les millors iniciatives de mobilitat sostenible