"Volem espais lliures i segurs, volem la implicació de tothom". Lectura del manifest del 25N a Cornellà

Aquest dilluns 25 de novembre, a les 18 h, a la plaça de l’Església, tindrà lloc l'acte central d’homenatge a les víctimes i la lectura del manifest en commemoració del 25N, Dia Internacional per l’Erradicació de la Violència vers les Dones, amb el lema “El compromís ètic dels homes per erradicar la violència masclista“, organitzat per l’Ajuntament de Cornellà i el Consell Municipal de la Dona. Compta amb la participació de la Xarxa Talent Femení del CIRD i amb l'actuació musical d'Alexandra i Oscar Larios.*

Aquest dia es denuncia la violència masclista com una greu vulneració dels drets humans i una oportunitat per manifestar el ferm rebuig de la ciutat a qualsevol forma de violència contra les dones. Al manifest se'n destaquen dades alarmants: un 79,3% de les dones catalanes han patit alguna forma de violència masclista, i el 65,2% han experimentat violència sexual, especialment en espais públics. Aquestes xifres reflecteixen la normalització de comportaments com ara mirades, comentaris grollers o invasions de l'espai personal que formen part d’un assetjament constant que les dones pateixen des de molt joves. Per això, el manifest recull un clam unànime:

🟣 "Volem espais lliures i segurs, i volem la implicació de tothom"

El manifest subratlla la necessitat d'abordar les violències des d'una perspectiva integral i interseccional, amb prevenció, sensibilització i treball en xarxa. S'aposta per polítiques que fomentin la coeducació, la masculinitat alternativa i la implicació d'institucions, comerços, transports i ciutadania.

L'objectiu és garantir espais segurs i lliures per a totes les dones, reafirmant el compromís de les administracions amb recursos i accions per prevenir, detectar i eradicar les violències masclistes, transformant el sistema patriarcal cap a un sistema basat en el respecte, la igualtat i l'empoderament.

Des del Departament d’Igualtat s’impulsen polítiques adreçades a les dones, amb una atenció especial a aquelles que es veuen afectades per violència masclista, orientant-les i atenent-les des del Centre d’Informació i Recursos per a les Dones (CIRD) i activant els protocols establerts en coordinació amb les institucions i els cossos de seguretat. Aquest dia es fa una crida a la societat perquè no toleri cap tipus de violència masclista, alhora que insisteix a fer saber a les dones que no estan soles i que han de demanar ajuda quan els calgui.

❗*En cas de pluja l'acte es farà al Patronat Cultural i Recreatiu

Declaració institucional amb motiu del 25N, Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència contra les Dones