Serveis socials municipals
Els serveis socials municipals són un conjunt de recursos, prestacions, activitats, programes, projectes i equipaments que tenen per finalitat garantir la cobertura de les necessitats bàsiques de la ciutadania. A Cornellà estan enquadrats en el marc del Departament d’Acció Social de l'Ajuntament i s’organitzen:
Servei d’Informació i Primera Acollida
Equips Bàsics d’Atenció Social
Departament d'Acció Social
Parc de Can Mercader, Ctra. de l'Hospitalet, s/n
93 377 02 12
93 377 19 82
Servei d'Informació i Primera Acollida
El Servei d'Informació i Primera Acollida (SIPA) ofereix una atenció immediata d'informació i orientació a la demanda de la ciutadania. Cal adreçar-se a aquest servei abans de ser atès pels equips de serveis socials dels barris.
Què oferim?
Una primera valoració de les situacions de necessitat que es plantegen.
Informació clara i entenedora sobre els drets, serveis i prestacions públiques.
Tramitacions de recursos concrets.
Traspàs als equips bàsics d’atenció social dels diferents barris perquè facin el seguiment de cada cas.
On som?
Parc de Can Mercader, Ctra. de l'Hospitalet, s/n
93 377 64 50 (tant per contactar amb el servei com per demanar cita prèvia).
De dilluns a dijous de 9:00 a 13:00 h. i dimarts de 15:30 a 18:30 hores.
Equips Bàsics d’Atenció Social Primària
Els Equips Bàsics d’Atenció Social Primària (EBASP) estan distribuïts pels diferents barris de Cornellà. Els constitueixen diferents professionals: treballadors socials, educadors socials, treballadores familiars i personal de suport administratiu.
L'accés es fa a partir d’una valoració inicial al Servei d'Informació i Primera Acollida, o en altres serveis professionals.
Què oferim?
Un equip professional que coordina les diferents actuacions i treballa per oferir una atenció social de qualitat orientada al benestar de les persones.
Gestió d'ajuts de suport social per atendre necessitats bàsiques.
Tramitació de prestacions de servei, econòmiques i tecnològiques pròpies o d'altres administracions.
Aplicació de protocols de prevenció i atenció davant de situacions de maltractaments o de sospita de maltractaments.
On som?
Llistat d’Equips Bàsics d’Atenció Social per barris
Oficina d’Atenció Integral a la Dependència
L'Oficina Municipal d'Informació i Tramitació Social està ubicada als baixos del Centre Cultural Joan N. García-Nieto (antic CRAJ). Inclou l'equip municipal d'atenció a la dependència i esdevé així un espai de referència per a les famílies amb dependència, discapacitat i altres situacions que requereixen atenció i suport continuat o puntual. Realitza atenció presencial i telefònia.
carrer Mossèn Andreu, 17 (bis)
93 474 21 52 (antic telèfon de l'oficina de Gavarra)
93 376 86 24 (antic telèfon de l'oficina de Sant Ildefons)
Horari d’atenció:
- De dilluns a dijous de 09.00 a 13.30h. (Fora d'horari atenció: hores concertades amb cita prèvia).