L’Ajuntament de Cornellà desenvolupa una aplicació mòbil de seguretat, pionera a tot l'Estat
L’Ajuntament de Cornellà desenvolupa una aplicació mòbil de seguretat, pionera a tot l'Estat
10.12.2013
L’app, desenvolupada amb la col·laboració de tots els cossos de seguretat de l’estat, neix com a eina d’atenció i protecció al ciutadà.
Els usuaris poden notificar incidències a la Guàrdia Urbana de manera àgil a través d’un missatge de text, de veu, una foto o un vídeo.
L’aplicació compta amb servei de marcació ràpida, essencial per a l’atenció d’emergències, i contingut pedagògic com consells de prevenció del delicte, seguretat vial i primers auxilis.
L’Ajuntament de Cornellà posa en marxa una aplicació mòbil gratuïta de seguretat, pionera a Catalunya i Espanya, que permet una comunicació immediata i més àgil entre la ciutadania i els cossos de seguretat, i ofereix als usuaris informació de resposta ràpida per a actuar en casos d’emergència.
Aquesta app neix de la voluntat del Consistori per seguir treballant en la millora de la seguretat ciutadana a Cornellà, una de les prioritats del govern municipal que queda reflectida al pressupost municipal de 2014, amb el manteniment de la dotació pressupostària destinada a les polítiques de prevenció i atenció directa als barris.
L’aplicació mòbil ha estat desenvolupada per l’empresa Einsmer-Pacto Generacional, en col•laboració amb els principals cossos de seguretat de l’estat: Guàrdia urbana, Mossos d’Esquadra, Policia Nacional i Guàrdia Civil de Cornellà. Aquesta és la primera vegada que es desenvolupa un aplicatiu en l’àmbit de la seguretat que compta amb la implicació dels diferents cossos, i que està connectada amb ells.
La nova aplicació mòbil es compon d’una part assistencial i d’una altra pedagògica. Amb l’objectiu de garantir la seguretat del ciutadà i facilitar el seu accés a emergències, compta amb un servei de marcació ràpida a tots els cossos de seguretat, a les ambulàncies i al 112. El servei, que es presenta en la primera pantalla de l’aplicatiu, està pensat per a facilitar la reacció de la persona davant d’una urgència que pot provocar l’oblit del número de telèfon de contacte. Es tracta d’una aplicació molt intuïtiva perquè sigui senzill utilitzar-la i accessible a tothom, amb l’objectiu de garantir la seguretat les 24 hores dels 365 dies de l’any.
Contacte directe amb la Guàrdia Urbana
A part, els usuaris d’aquesta nova aplicació poden enviar incidències a la Guàrdia Urbana de Cornellà mitjançant un missatge de text, de veu, una fotografia o un vídeo. La informació, juntament amb la identificació personal i la seva geolocalització, arribarà al sistema informàtic de la Guàrdia Urbana, que actuarà segons el cas, bé directament o bé derivant la incidència als Mossos d’Esquadra, la Guàrdia Civil o la Policia Nacional.
Pel que fa a la part divulgativa, l’aplicació també posa a disposició dels usuaris informació d’interès com consells de prevenció del delicte (campanya d’estiu, de Nadal, per als comerciants...), avisos i alertes, seguretat vial i primers auxilis. Una informació que també està pensada per a utilitzar en els tallers formatius que es porten a terme a les escoles de la ciutat, amb les entitats o amb diferents col·lectius del municipi. Totes aquestes dades s’aniran actualitzant periòdicament segons la necessitat de les circumstàncies i les experiències que es vagin recollint.
L’app, que és gratuïta i està disponible per a Android i Iphone, és oberta i estarà en constant evolució i actualització gràcies al seu format híbrid.
Cornellà de Llobregat, 10 de desembre de 2013
Ajuntament de Cornellà de Llobregat
Departament de Premsa i Comunicació
Tlf: 93.377.02.12 / Fax: 93.377.88.00