El Servei A prop teu gestiona 1.500 incidències en poc més d’un any de funcionament  

El Servei A prop teu gestiona 1.500 incidències en poc més d’un any de funcionament  

El 95% de les consultes ja han estat resoltes i actualment n’hi ha 74 en tràmit.  

El servei A prop teu ha gestionat en poc més d'un any unes 1.500 incidències comunicades pels veïns i veïnes de la ciutat sobre espai públic, seguretat i convivència a Cornellà, que han estat plantejades a través de les xarxes socials o la web. 

A prop teu representa una nova forma de gestió de la ciutat a peu de carrer, que  proporciona a la ciutadania un canal de comunicació obert amb l’Ajuntament i li permet coresponsabilitzar-se del seu manteniment, aportant propostes i facilitant el contacte directe amb els regidors municipals, que donen resposta i escolten les preocupacions de la gent. 

Aquesta via directa de comunicació permet al Consistori detectar noves necessitats a la ciutat i impulsar petites actuacions o miniprojectes de millora de l'entorn urbà. La col·laboració dels ciutadans i una resposta àgil per part de l'Ajuntament són claus pel manteniment de Cornellà. 

Del total de les incidències que s'han plantejat en aquest temps, n’hi ha 74 en tràmit i 1.375 de resoltes, el que representa un 95%. Les incidències arriben directament a un gestor que deriva cadascuna al regidor o regidora responsable de l'àrea sobre la qual es realitza la consulta o proposta, i aquests donen resposta als usuaris el més aviat possible. Posteriorment, es procedeix a la comprovació dels fets i s'engeguen els serveis i els protocols adequats per poder solucionar-los.

La tecnologia facilita una nova manera de gestió    

Del total d'incidències plantejades per la ciutadania, el 63% es van transmetre via web, el 24% per correu electrònic, el 7% per Twitter i el 3% per Facebook. I pel que fa a la temàtica, principalment es refereixen a seguretat ciutadana (24,69%), manteniment de l’espai públic (60,11%)i convivència (15,2%). 

A conseqüència d’aquestes comunicacions, l'Ajuntament realitza contínues actuacions i reparacions a la ciutat i engega processos de mediació veïnal. 

En són exemples: la construcció d’un pas de calçada lateral adaptat al carrer Freixe; la substitució d’un tobogan a la plaça de Catalunya, que estava fet malbé a causa d’un acte vandàlic de la nit de Sant Joan; i també un pipican al carrer Mossèn Andreu. Aquestes han estat només tres de total d'avisos relacionats amb el manteniment. 

D’altra banda, gràcies als suggeriments ciutadans també s’afavoreix la col·laboració amb altres administracions. Aquest va ser el cas de les avaries de l’ascensor i les escales mecàniques del Trambaix, que va obtenir una contestació immediata des del compte de Twitter de l’ATM.  

A més, s’ha resolt positivament, mitjançant la mediació, un cas de brutícia en uns patis comunitaris interiors. La majoria de temes de seguretat que s’han presentat, s’han derivat directament a la guàrdia urbana, ja que es tractava d’incidències que necessitaven d’una actuació immediata per part dels cossos de seguretat.  

 

Cornellà de Llobregat, 4 de desembre de 2014

Ajuntament de Cornellà de Llobregat
Departament de Premsa i Comunicació
Tlf: 93.377.02.12 / Fax: 93.377.88.00