Cornellà desenvolupa més de 500 projectes a l'espai públic, a petició dels ciutadans a través d'A prop teu

Cornellà desenvolupa més de 500 projectes a l'espai públic, a petició dels ciutadans a través d'A prop teu

La reforma d'un col•lector, reestructuració d'un parc infantil, canvis en la il•luminació del parc de Can Mercader i la poda d'arbres d'una plaça, algunes de les millores que s'han realitzat en consens amb la població

Després dels temes d'espai públic (59%), els temes vinculats amb la seguretat són els que generen més peticions a la plataforma amb un 23,8%

L'Ajuntament de Cornellà ha desenvolupat 560 projectes de manteniment de l'espai públic al llarg del 2015, a proposta dels suggeriments que han fet arribar els veïns i veïnes de la ciutat a través de la plataforma de l'A prop teu (www.apropteucornella.cat). Els projectes abracen obres relativament complexes com la reforma d'un col•lector a proposta d'un comerciant i també es realitzen altres actuacions de microgestió com el manteniment del mobiliari urbà del municipi, el canvi d'il•luminació del parc de Can Mercader per facilitar la practica d'esport al vespre, la poda d'arbres d'una plaça perquè provocava molèsties als edificis o la reestructuració d'un parc infantil consensuat amb les famílies usuàries, entre d'altres. És a dir, l'Ajuntament complementa les actuacions de manteniment del municipi que ja té previstes, amb les propostes i observacions dels ciutadans.

El projecte A prop teu, amb tres anys de vida, va néixer amb l'objectiu de canviar la manera de gestionar la ciutat en temes com la seguretat, la convivència i el manteniment de l'espai públic, buscant la coresponsabilitat de la ciutadania, escoltant les seves propostes i facilitant el contacte directe amb els regidors. Un nou canal de comunicació directe entre veïns i administració local, format per una plataforma digital i xarxes socials, que es consolida amb més de 1000 incidències registrades el 2015, un 32,5% més que l'any anterior.


L'espai públic capitalitza les incidències
Del total de suggeriments plantejats, el 59% corresponen a temes vinculats amb el manteniment de l'entorn urbà. La preocupació per l'espai públic per part dels ciutadans i l'àgil resposta de l'Ajuntament propicien un increment d'aquestes gestions. "És més fàcil i més ràpid canviar un banc trencat si t'informa el veí que s'asseu cada dia ja que s'adonarà al moment, o que els usuaris d'un parc infantil et proposin un nou redisseny dels jocs i els espais perquè són ells, els màxims usuaris, els que veuen dia rere dia com juguen els nens i nenes. Amb l'A prop teu el que fem és escoltar a la ciutadania per millorar entre tots Cornellà, dialogant, buscant la coresponsabilitat ciutadana i amb la col•laboració de tothom", explica la Tinent d'Alcalde d'Innovació Urbana i Presidència, Emilia Briones que afegeix "a més, totes les consultes són ateses pels propis regidors, els quals tenim una zona de la ciutat assignada, d'aquesta manera es potencia la proximitat amb el polític i es coneix de primera mà les preocupacions dels ciutadans"


La seguretat ciutadana és el segon tema que presenta més incidències, amb un 23, 8%, la majoria d'elles vinculades amb la seguretat viària com peticions de col•locació d'elements de reducció de velocitat dels vehicles , avisos de mal funcionament de semàfors, problemes d'aparcament, etc. Li segueixen els temes generals (10,67%) que aglutinen totes aquelles consultes que no es correspondrien a l'A prop teu però igualment es dóna resposta, es tracta de dubtes sobre impostos, temes delicats de serveis socials, ... I en l'últim lloc els problemes de convivència.

Del total d'incidència plantejades per la ciutadania, el 59,2% es van transmetre via web, el 25,66% per correu electrònic, i el 9,89% per twitter i el 5, 25% restant, via facebook.

 

Cornellà de Llobregat, 26 de gener de 2016

Ajuntament de Cornellà de Llobregat
Departament de Premsa i Comunicació
Tlf: 93.377.02.12 / Fax: 93.377.88.00