Nou Servei Transversal de Mediació per resoldre conflictes

Nou Servei Transversal de Mediació per resoldre conflictes

L’Ajuntament de Cornellà utilitzarà la mediació per abordar les discrepàncies entre la ciutadania i l’administració local

L’Ajuntament de Cornellà disposa, des de fa 10 anys, d’un Servei de Mediació per ajudar els ciutadans i ciutadanes a resoldre els seus conflictes de la convivència veïnal a través de la mediació. Ara, l’Ajuntament vol estendre els beneficis de la mediació per abordar determinats conflictes i qüestions administratives entre la ciutadania i el consistori.

En concret, els departaments i àrees d’ Activitats i ordenances, Guàrdia Urbana, disciplina urbanística, OMIC, Salut i Serveis Socials, que ja treballen en la línia de atendre al ciutadà des de la proximitat i l’acord, ara incorporaran, a la seva dinàmica de treball i al tracte amb la ciutadania, la visió i les pràctiques que s’utilitzen a la mediació per intentar facilitar els acords, reduint el temps i els costos de la seva resolució.

Per aquest motiu es crea el Servei Transversal de Mediació, coordinat pel Servei Municipal de Mediació Ciutadana. En aquest Servei, representants dels diferents departaments municipals que han d’atendre reclamacions ciutadanes podran compartir mensualment recursos i estratègies basades en la mediació per trobar solucions a temes administratius, abans de prendre decisions executives.

La visió mediadora davant del conflicte comporta sempre que les parts apostin per implicar-se activament en la recerca de solucions, que poden ser innovadores i imaginatives, ja que seran fruit del diàleg, de l'escolta mútua, de la bona fe dels implicats, i del respecte als interessos de cadascuna de les opinions contraposades.

Qui es pot adreçar al Servei de Mediació Ciutadana?

Actualment, qualsevol ciutadà o ciutadana que tingui un problema de convivència es pot dirigir al Servei de Mediació, que contactarà amb l’altra part del conflicte per ajudar-les a què trobin una solució al problema a través del diàleg. El Servei té la seu al Castell de Cornellà i està obert de dilluns a divendres de 9 a 14 h., i els dimecres de 16 a 19  hores.

Durant 2015, el Servei ha tancat 140 expedients: 33 d’ells amb acord, 74 fent una gestió que ha facilitat la solució, en 20 ha intervingut per derivar la qüestió a un altre ens i 9 s’han interromput durant el procés. Només 4 expedients s’han tancat sense cap acord entre les parts.

 

 

Cornellà de Llobregat, 17 de març  de 2016

Ajuntament de Cornellà de Llobregat
Departament de Premsa i Comunicació
Tlf: 93.377.02.12 / Fax: 93.377.88.00