L’Ajuntament activa un servei d’atenció telefònica per facilitar que la ciutadania faci els tràmits per via telemàtica

El servei OAC 360º, format per un equip de professionals experts en suport telefònic, guiarà els usuaris i usuàries per fer tràmits electrònics que els estalviïn haver de fer la gestió a l’Ajuntament de forma presencial.

L’Ajuntament de Cornellà implantarà properament el servei OAC 360º per acompanyar els ciutadans i ciutadanes perquè puguin fer la majoria de tràmits de manera telemàtica, sense haver-se de desplaçar a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC). A part de reduir la mobilitat, que ara es fa més necessari que mai, donada la situació de pandèmia, el nou servei pretén millorar l’eficàcia de l’administració local i oferir una millor atenció a la ciutadania, evitant cues innecessàries i tenint una assistència telefònica que permeti resoldre dubtes en el mateix moment de la tramitació.

El servei OAC 360º permet oferir suport a la ciutadania per via telemàtica, per tal de fer aquests tràmits més enllà de les hores habituals d’oficina, que lògicament solen coincidir amb l’horari laboral de la majoria d’usuaris. A més, a vegades, fer el tràmit per via electrònica suposa un obstacle per a alguns usuaris i usuàries que, per desconeixement, prefereixen evitar-lo. També tindrà utilitat en els anomenats casos de “reforç estacional”, quan en un període concentrat de temps, hi ha un gran nombre de persones que han de completar un tràmit i l’oficina presencial s’acosta al límit de la seva capacitat.

El servei permetrà gestionar tota la informació que es fa habitualment a través de l’OAC, per la qual cosa s’establirà un protocol de coordinació, així com sistemes de protecció de dades exigits per la legislació. Darrere el telèfon hi haurà un equip de professionals experts en servei a la ciutadania, i personal especialitzat en suport telefònic davant d’eventualitats relacionades amb les TIC, entre d’altres.

L’OAC de l’Ajuntament de Cornellà atén presencialment la ciutadania de dilluns a divendres, de 8.30 a 14.30 hores i de 16.30 a 19.00 hores, i està situada als baixos de l’edifici consistorial.

Un bon nombre de tràmits es poden fer a través de la web de Tràmits, i per via telemàtica també existeix un servei de Cita Prèvia per concertar dia i hora per fer el tràmit presencial a l’OAC. Ara bé, l’espai físic d’aquesta és limitat, i amb les mesures per evitar aglomeracions implementades arran de la pandèmia de la Covid-19, a vegades es generen cues a fora de l’edifici que es volen reduir amb el nou servei d’acompanyament, pensat per facilitar poder fer la seva gestió a qualsevol persona que trobi dificultats en la tramitació electrònica.