Millorem la seguretat, l'espai públic i la convivència amb el servei A prop teu

El servei A prop Teu respon a la filosofia municipal de fer partícip i coresponsabilitzar la ciutadania en la conservació de l’espai públic i la convivència dels veïns i veïnes. En aquesta línia, a més de les campanyes de sensibilització i conscienciació sobre el cost dels equipaments i el manteniment de l’entorn, ara fa poc més d’un any, es va posar en marxa aquesta plataforma que suposa un nou canal de comunicació àgil i directe entre l’Ajuntament i la ciutadania. 

Durant aquest temps, el projecte ha permès resoldre 758 consultes i peticions de ciutadans i ciutadanes de Cornellà. Són centenars de qüestions que gràcies a la implicació ciutadana, han millorat a Cornellà, fruit d'una proposta plantejada a través de les xarxes socials, la web o simplement un telèfon mòbil. Aquest any hi ha hagut un total de 950 peticions, de les quals les 758 esmentades ja s'han contestat o resolt i la resta estan en tràmit.

Des de juny de 2013 en què es va engegar, el principal canal d'entrada de les peticions ha estat el formulari de la web www.apropteucornella.cat, amb 610 (un 64% del total). I els temes que més preocupen als usuaris són els referents a manteniment i espai públic (470 en un any, un 49% del total). També tenen especial incidència qüestions referents a la Guàrdia Urbana.


Per a què  serveix A prop teu?
La plataforma A prop teu està orientada a millorar Cornellà en temes relatius a la seguretat ciutadana, el manteniment i conservació de l'espai públic (neteja i mobiliari urbà, control de plagues, senyalització d'obres...) i la convivència. El seu ús és senzill, mitjançant un simple formulari web es poden enviar preguntes i suggeriments d'aquests tres àmbits; l'usuari rep una resposta en persona en el menor temps possible. El sistema també permet afegir fotos i geolocalitzar la incidència.

Una altra manera de gestionar la ciutat
A prop teu és un projecte que proposa una nova manera de gestionar la ciutat. Es tracta d'una plataforma digital que proporciona a la ciutadania una via de comunicació àgil amb l'Ajuntament, que li permet corresponsabilitzar-se de la gestió municipal aportant propostes, i que facilita el contacte directe amb els regidors a peu de carrer, que donen les respostes i escolten les preocupacions de la gent. La ciutat s'ha dividit en 31 sectors de gestió de proximitat per, d'aquesta manera, millorar Cornellà entre tots.