L’Ajuntament tanca al trànsit de vehicles 16 carrers entre l’1 i el 3 de maig, per esbarjo dels infants

Entre divendres, 1 de maig i diumenge 3, l'Ajuntament de Cornellà tancarà al trànsit rodat un total de 16 carrers o en alguns casos trams concrets, perquè els infants puguin gaudir d'espais d'esbarjo. Els carrers estaran oberts als vianants etre les 9 del matí i les 21h. Una mesura que l'Ajuntament posa en marxa dins de les propostes progressives per iniciar la desescalada que començarà la primera fase a partir de dilluns 4 de maig, segons ha decretat el Govern Central.


Carrers oberts entre l'1 I el 3 de maig, de 9 a 21h:


Centre/Riera/Fontsanta-Fatjó/Almeda:
• Ctra. Esplugues-zona institucional ( tram al costat de la Pl. Esglèsia)
• C/Ametller
• C/Dr. Carulla
• Ptge. Sant Lluís (amb pl. Sardana)
• Ctra. Del Prat (amb c/Sant Lluís)
• C/Empurdanés
• C/Barcelonés (costat del Citilab)


Pedró/Gavarra/Sant Ildefons:
• C/Torras i Bages (costat Orfeó Catalònia)
• C/Málaga
• C/ Miranda (Entre Ermengol Goula I Pl. Catalunya)
• C/Bonestar (entre Bonavista i Empurdà)
• C/Camèlies
• C/Frederic Soler (Entre Av. República Argentina i c/Catalans)
• Av. Sant Ildefons /Pl. Europa.

CONSULTA EL PLÀNOL AMB TOTS ELS CARRERS TALLATS DE L'1 AL 3 DE MAIG


Pla d'adeqüació de l'espai públic a partir del 4 de maig

En aquest sentit, des de fa dies, davant l'escenari previsible d'inici desescalada progressiva de la població, l'Ajuntament va començar a treballar en diferents propostes per posar en marxa un Pla de mesures inicials per gestionar la mobilitat dels ciutadans amb l'objectiu prioritari de preservar la salut i garantir la seguretat quan comenci la sortida progressiva del confinament.
Una de les prioritats d'aquest Pla és garantir la distància social, per la qual cosa es farà l'adaptació de l'espai públic (carrers, places i avingudes) per facilitar la mobilitat segura i saludable i evitar el contagi i propagació de la COVID-19.

El Pla d'acció municipal inclou dos blocs: un primer bloc per facilitar els desplaçaments a peu dels vianants, que permetin garantir la distància de seguretat d'entre 1,5 -2m entre persones a les voreres del carrer; i en segon lloc, un altre grup d'iniciatives per habilitar temporalment noves xarxes de mobilitat sostenible reconvertint carrers en nous espais de prioritat pels vianants i carrils bici.