L’Ajuntament gestiona i agilitza telemàticament més de 1.300 tràmits mensuals a través del nou servei d’atenció telefònica i online OAC 360º

L’Ajuntament de Cornellà va posar en marxa a finals d’octubre el servei OAC 360º, amb l’objectiu de crear un nou sistema d’acompanyament i assessorament als ciutadans i ciutadanes per fer la majoria de tràmits administratius de manera telemàtica, sense haver-se de desplaçar a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC).

Des de la seva posada en marxa, el nou servei ha gestionat un total de 1.313 tràmits/consultes administratives. El 91% han estat realitzades per ciutadans i la resta per empreses o entitats. El servei OAC 360º funciona de 8 a 20 h de manera ininterrompuda de dilluns a divendres a través del telèfon 93 475 87 08 i també s’atenen consultes des del correu electrònic oac360@aj-cornella.cat. Abans de l’entrada en funcionament d’aquest servei es gestionaven aproximadament unes 140 consultes de forma telefònica.

Entre aquestes 1.313 consultes/tràmits realitzats en el darrer mes, al voltant del 34% han estat sobre aspectes genèrics de l’administració electrònica, un 23,7% sobre el catàleg de tràmits i informació general administrativa i el 12,5% han tingut a veure amb la sol•licitud de cita prèvia a través de la web. Els tributs, els processos de selecció de personal, les beques i ajuts municipals, la tramitació de factures electròniques, o els certificats digitals, han estat també algunes de les consultes més demandades pels usuaris d’aquest servei.

Respecte al grau de satisfacció amb la gestió i demanda realitzada pel nou servei, els usuaris consultats l’han valorat molt positivament, amb una nota de 4,7 sobre 5.

Ara, durant el període nadalenc el servei continuarà operatiu, excepte els festius, encara que el seu horari per als dies 24, 31 de desembre i 5 de gener serà de 8 a 15 h.

 

Més informació sobre el servei OAC 360º

Llegeix la nota de premsa completa