La línia d'alta tensió al barri de la fontsanta i can fatjó entre sant joan despí i cornellà ja està soterrada

La línia d'alta tensió al barri de la fontsanta i can fatjó entre sant joan despí i cornellà ja està soterrada

L'acte s'ha celebrat a Cornellà de Llobregat i ha comptat amb la presència del seu alcalde, Antonio Balmón, i del seu homòleg a Sant Joan Despí, Antoni Poveda

L'obra ha suposat l'eliminació de 1.040 metres de línia aèria i de 8 torres elèctriques

Avui s'ha celebrat l'acte simbòlic de desmuntatge d'una de les torres de l'antiga línia elèctrica d'alta tensió que uneix les subestacions de Sant Boi de Llobregat i Sant Joan Despí, i que afectava al seu tram final la trama urbana de Cornellà de Llobregat i de Sant Joan Despí, més concretament el barri de la Fontsanta i Can Fatjó. Aquesta línia, gràcies a una obra executada per l'AMB, ha quedat soterrada en aquest tram. L'objectiu principal del soterrament de la línia aèria és la reducció de l'impacte ambiental i visual, així com el desenvolupament del sector.

L'acte ha comptat amb la presència de l'alcalde de Cornellà de Llobregat i vicepresident de l'AMB, Antonio Balmón; l'alcalde de Sant Joan Despí i vicepresident de Mobilitat i Transport de l'AMB, Antoni Poveda; i el director de la xarxa d'alta tensió d'Endesa a la Divisió Catalunya Oest, Francesc López. També hi ha assistit el gerent de l'AMB, Ramon Torra.

La part soterrada de la línia, que data dels anys 50, és propietat d'Endesa i està constituïda per dos circuits d'alta tensió de 110kV. Abans del soterrament tenia el seu inici a l'antic suport de conversió (torre T.36) ubicat al costat de la rotonda entre l'av. Barcelona de Sant Joan Despí i la Via Llobregat, i passava per sobre de les cotxeres d'ATM, del barri de la Fontsanta, les vies del tramvia, les vies de la xarxa de Rodalies d'ADIF i acabava a la subestació de Sant Joan Despí.

La nova variant soterrada passa per la Via Llobregat, entrant a Cornellà pel C/ Priorat, passant per sota de la Carretera de Sant Joan Despí i vies del tramvia, continuant pel C/ Montserrat Roig fins arribar al parc de Destraleta, des d'on es passa a l'altre costat de les vies del tren al C/ Lluis Muntadas i així, finalment, arribar per l'av. de les Flors a Sant Joan Despí i a la subestació.

 

Atès el caràcter intermunicipal de les obres, les tasques de coordinació del projecte van ser encarregades pels Ajuntaments a l'AMB mitjançant la signatura del corresponent conveni de col·laboració a principis de l'any 2015, tot i que les primeres converses entre Ajuntaments i Endesa al respecte d'aquesta actuació daten de l'any 2008.

Els treballs principals de l'actuació han tingut un cost global de 3,6M€ i han estat finançats íntegrament per ambdós consistoris.

Les feines han consistit en l'eliminació del tram de línia aèria, de 1.040 metres de llargada, la supressió de 6.800 metres de cable elèctric i de 1.200 metres de cable de terra, el desmuntatge de 8 torres (que equivaldrien a 60 tones de ferro) i 84 aïlladors de l'espai públic. Aquests treballs han estat executats directament per Endesa.

L'obra projectada i executada per l'AMB ha consistit en l'excavació de la rasa per soterrar la línia, salvant infraestructures com les vies del tren o del tramvia, sense que això hagi suposat cap afectació en aquests serveis. En total, s'han col·locat de més de 10.000 metres de cable elèctric, 1.600 metres de fibra òptica i 3.000 metres de cable de terra; s'han utilitzat 15 km de tubs de diferents diàmetres i 800m3 de formigó.

 


Cornellà de Llobregat, 30 de novembre de 2016
Ajuntament de Cornellà de Llobregat
Departament de Premsa i Comunicació
Tlf: 93.377.02.12 / Fax: 93.377.88.00