L'Oficina d'Eficiència Energètica de Cornellà ha tramitat més de 4.000 ajuts pel pagament de subministraments bàsics

Des de la seva posada en marxa s'han donat ajuts a 521 famílies de la ciutat

L'Oficina d'Eficiència Energètica ofereix també servei d'assessorament i auditories energètiques a la ciutadania


14.12.2018

L'Oficina d'Eficiència Energètica de Cornellà ha tramitat, des de la seva entrada en funcionament el desembre de 2016, un total de 4.269 ajuts per al pagament de subministraments bàsics (aigua, llum i gas) a un total de 521 famílies de la ciutat en situació de vulnerabilitat econòmica i energètica.

El perfil de les persones ateses concorda amb dones, amb una edat mitjana de 48,6 anys, pertanyents a unitats familiars amb una mitja de 2,9 membres i amb uns ingressos mitjans declarats de 542,49€. El 78% dels ajuts tramitats han estat per als subministraments de llum i aigua. Per barris Gavarra i Sant Ildefons són els que més ajuts han demanat i també on més s'han atorgat, amb el 56% del total.

Auditories energètiques i assessorament
D'altra banda des de l'Oficina d'Eficiència Energètica s'han desenvolupat diverses accions que tenen com a objectiu principal dotar de les eines i la informació necessària als consumidors/es d'energia domèstica per tal d'assolir els nivells de consum òptims a les seves llars, tot assegurant una situació de confort a la llar, amb el menor consum energètic possible i amb les millors condicions contractuals respecte de les companyies subministradores d'energia.

En aquest àmbit, s'han realitzat més de 330 assessoraments energètics personalitzats i s'han visitat 434 llars en el marc del programa d'auditories energètiques. Paral•lelament, l'Oficina ha gestionat 434 sol•licituds de Bo Social Elèctric que, des de la seva modificació el 2017, pot suposar fins a un 40% de descompte en els termes de potència i consum de les factures elèctriques.

Des de l'Oficina també s'ha fet un especial seguiment del col•lectiu de persones de més de 65 anys, amb una experiència pilot d'auditories a 10 llars i una campanya informativa amb més de 220 trucades amb l'objectiu d'oferir serveis d'assessorament.

L'Oficina d'Eficiència Energètica és un servei municipal ofert a partir del conveni marc signat entre l'Ajuntament de Cornellà i l'Àrea Metropolitana de Barcelona amb l'objectiu descentralitzar el conjunt d'accions necessàries en l'àmbit de la reducció del consum energètic a la ciutat, així com per atendre els casos de pobresa energètica de la ciutat. Està ubicada a la primera planta de l'edifici de Can Mercader i ofereix atenció personalitzada de dilluns a divendres.

 


 

Cornellà de Llobregat, 14 de desembre de 2018
Ajuntament de Cornellà de Llobregat
Departament de Premsa i Comunicació
Tlf: 93.377.02.12 / Fax: 93.377.88.00