EL PROGRAMA DE TRANSPORT DE COMPRA A DOMICILI PER A PERSONES AMB MOBILITAT REDUÏDA ARRIBA ALS 1.000 SERVEIS   

EL PROGRAMA DE TRANSPORT DE COMPRA A DOMICILI PER A PERSONES AMB MOBILITAT REDUÏDA ARRIBA ALS 1.000 SERVEIS   

- El servei s’ha multiplicat per dos en el darrer any i ha introduït uns carrets elèctrics per facilitar i agilitzar el temps d’entrega

El 28 de juliol, el programa de lliurament de compres a domicili per a persones amb mobilitat reduïda de Cornellà va aconseguir el seu servei 1.000 després de quatre anys d’activitat. Entre juliol de 2010 i juliol de 2011, el servei s’ha incrementat un 50%.

Aquest servei, impulsat per l’Ajuntament de Cornellà i la Fundació Privada per a l’Atenció a Persones Dependents, en col•laboració amb l’entitat “Cornellà compra a casa” i l’Obra Social de “La Caixa” forma part d’un projecte d’atenció personalitzada a persones que tenen problemes de mobilitat per fer l’entrega a domicili de les compres que pel seu volum no poden ser transportades pels mateixos usuaris.

Es tracta d’un servei  totalment gratuït per als usuaris, i per fer-se efectiu les comandes realitzades s’han de formalitzar a qualsevol dels establiments comercials adherits a l’entitat “Cornellà compra a casa”, que inclouen les més de 200 parades dels tres mercats municipals. El servei també inclou les comandes que es puguin fer a farmàcies de la ciutat i que la persona sol·licitant no pugui recollir per causa de la seva discapacitat, dependència o malaltia.

El perfil del prescriptor d’aquest servei és una dona amb problemes de mobilitat, que viu sola en un habitatge amb mancances d’accessibilitat. La mitjana d’usuaris habituals és de 42 al mes. Prop del 30% de les comandes es corresponen amb els mercat municipals, un 42% són de farmàcies i al voltant del 28% de botigues de carrer.

La Fundació per a l’Atenció a Persones Dependents gestiona aquest servei de forma diària atén les peticions. En un horari establert amb els usuaris, les botigues i les parades dels mercats, es fa el lliurament de la compra, mitjançant un petit vehicle i un equip de professionals. Aquest any, el servei ha incorporat un nou vehicle i 3 carrets elèctrics per agilitar i optimitzar les entregues.

Aquestes prestacions s’inscriuen en el programa “Ajudes personals” que inclouen un conjunt de serveis adreçats a persones amb problemes de mobilitat personal (gent gran, persones dependents, discapacitats...) que tenen com a objectiu millorar la seva autonomia personal. Una altre dels serveis que s’ofereixen és el de “Sortir de casa” per donar assistència a persones que tenen dificultats per sortir o entrar al seu domicili perquè l’edifici no està adaptat o no disposa d’ascensor, tot ajudant als usuaris a pujar i baixar les escales amb unes cadires automàtiques.

Cornellà de Llobregat, 21 de juliol de 2011

 

 

Ajuntament de Cornellà de Llobregat
Departament de Premsa i Comunicació
Tlf: 93.377.02.12 / Fax: 93.377.88.00

 

Tornar